bugaboo bee eller maclaren techno xt, quest
Jag behöver hjälp av alla erfarna ägare av Bugaboo Bee och Maclaren.
Nu har vi en Bugaboo Frog och en Emmaljunga retrovagn (med skönt gung och stora hjul som kan ta sig fram i snö).
Nu är jag väldigt sugen på att skaffa en lätt vagn som jag famför allt vill ha i bilen. Tycker det är lite meckigt att ta isär och fälla ihop Frogen när man åker runt till olika ställen. Här om dagen blev det 12 ggr på en dag.
Retrovagnen fälls ihop i ett stycke men är lite tung att lasta in i bilen många gånger på en dag.
Tänkte då göra mig av med Frogen och köpa en rejäl sulky som ett komplement till den gamla emmaljungan. Kan ju inte ha hur många vagnar som helst stående.
Eller behålla frogen och köpa en enkel sulky typ Maclaren quest, som får bli enbart en vagn liggande i bilen för shopping och dylikt.
Min dotter är snart 8 månader. Och i vinter kommer vi att åka utomlands ca 3 månader.
Först hade jag tänkt ta med vår Frog på resan, vi har haft den med på två tidigare, men nu vet jag inte...
Jag gillar alla funkrioner med Been, fullt liggläge, att man kan ha barnet vänt mot sig, höj och sänkbart handtag. Men när jag känt på den i butik har den kännts lite rackig, ska man ut och åka med den så vill man att den ska hålla.
Maclaren Techono xt verkar ju alla som har tycka bra om. Den är ju också några tusen billigare. Det jag gillar minst med den är att man inte kan ha barnet mot sig. Kan man köra en Techno med en hand (något som jag gillar med Bee)?
Jag tyckte den kändes lite tungstyrd och hög på något sätt om man jämför med en Quest, men den har ju inte fullt liggläge och ingen fjädring.
Ni som har de här vagnarna, känns det som att det är bra kvalitet? Och om man kan ta sig fram i lite snö eller sand med den? Märks det att hjulen har fjädring eller blir det väldigt hoppigt om man inte är på slätt underlag? Kan man ta sig upp för några trappsteg (har 4 i porten)?
Tacksam för hjälp!