Förskolan skickar med bajset hem!!
Jag vet, detta är lite äckligt, men jag vill ändå höra lite vad andra tycker om detta.
Har en 3-åring som under semestern blev blöjfri dagtid. Men när dagis började så händer det olyckor varje dag. Detta är ju fullt förståeligt eftersom det är så mycket action hela tiden så att barnet glömmer att gå på toaletten, plus att jag inte förväntar mig att fröknarna ska kunna "ligga på" så som vi föräldrar och fråga om toaletten så ofta osv.
Men, det jag tycker är liiiiite märkligt är att när barnet bajsat på sig så rullar de ihop byxorna och lägger i en påse i ryggsäcken. I måndags fick vi med ett par nedbajsade byxor och glömde dessa i väskan under natten! Ja, klantigt, jag vet men det är inte så ofta man tänker "ja just det, jag måste plocka upp bajset ur väskan". Så dagen efter var det ingen trevlig odör kan jag lova.
Igår var det dags igen. Hem kommer ett par nedbajsade byxor i en påse i ryggsäcken.
Det är inte det att det är lite bajs, det är ALLT. Hela korvar alltså!
Fröknarna sa sig inte ha någonstans att göra av det eftersom barnet gått upp till en syskonavdelning där man inte har skötbort etc. Men de har blöjbarn...
Alltså, jag förstår att det inte är så kul för fröknarna att ta hand om detta heller, men alternativet är ju att slänga på barnet en blöja i så fall, så får vi försöka längre fram igen. Men att skicka hem allting till oss känns inte så trevligt heller. Kan man inte förvänta sig att de åtminstone ska hälla ut korvarna i toaletten? Så kan vi ta hand om resten! Eller..?