Hundrädd 1,5åring! HJÅLP!
Ja som överskriften lyder så har min dotter som är 1,5år visat på hundrädsla. Vilket INTE är bra.
Jag är uppväxt med hundar och min familj har många hundar och vi är alla i familjen hund vana och i olika grader uppväxta med djur i alla former och framför allt då hundar i olika storlerkar och raser.
nu ska vi var hundvakter i två veckor och min dotter är fullkomligt panikslagen och vågar inte leka inte göra något om hon inte sitter i våra knä och så långt bort som möjligt från hunden.
VI har ALDRIG gjort något som skulle indikera på att vi är rädda för hundar, så den som säger att vi har "visat" henne att det är ok att var hundrädd, behöver inte göra sig besväret att svara eller tipsa på detta inlägg. Tack.
Jag behöver förslag och tips på hur jag ska få henne att acceptera hunden och personer med liknande erfarenheter får mer än gärna ge oss råd om hur vi ska göra.
Vad vi har försökt att göra är att inte göra så stor grej av det utan att bara säga...åååå vilken fin hund....ska vi klappa hunden.....ååå mysa hunden....ska vi gå ut och gå med hunden....ska vi leka med hunden osv osv....
HJÄLP!