• Kakmonster

Vilken babystorlek kunde er bebis ha lite längre?

Hej!

Som rubriken lyder... Nu är min tjej uppe i 68/74 i kläder och vad snabbt det gått! Vissa saker har hon bara använt nån gång. Gissar att nästan alla nybörjarföräldrar märker detta... Men vilka storlekar kunde ni ha lite längre?

• Svar på tråden Vilken babystorlek kunde er bebis ha lite längre?
  • mammaNena

dottern är nu snart 5 år och jag tycker inte vi har haft någon storlek speciellt länge. har/hade oxå massa (absolut) byxor som va använda 1 gång, eller kanske aldrig! tröjor har varit lite lättare.

Sonen, nu 3½ månad, är redan uppe i st 74! som tur va så har han inte fått så mycket kläder, menar då det hysteriska inköp som va med dottern, men det har funnits nya kläder till honom vi fått lägga bort oxå!

• dazazz

jag tror det var där någonstans det började stabilisera sig för oss. vill minnas att han hade 74 rätt länge. innan dess kändes det som att man bytte storlek varje vecka...

• karet

Jag hör nog till de få få få föräldrarna som tycker att det går för sakta. Men så är min dotter rätt liten också.
    Hon är 1år nu och 74 sitter bra, ibland lite stort.

Hon hade 44/46 när hon föddes.
    56 hade hon ända till hon var 3 månader.
    62 passade mellan 4-7 månader.
    68 hade hon från 8-11 månader.

• annat82
    karet skrev 2010-08-11 13:56:20 följande:
    Jag hör nog till de få få få föräldrarna som tycker att det går för sakta. Men så är min dotter rätt liten också.

Vi verkar va lite som er då. Hade inte så mycket små kläder när dottern föddes men hon har inte vuxit ur något särskilt fort.
    Hon hade 50 när hon föddes och kunde ha dem fortfarande när hon var 5 veckor, blandat med 56, 56 till strax efter 5 månader och nu har hon 62/68 varav en del fortfarande är stort och hon är 8 månader. På längden passar framförallt byxor i 68 iofs, men då är de sådär 2 storlekar för stora på bredden.

Så det skiljer väldigt mycket från barn till barn dessutom
  • watership down

56 kunde vi ha ganska länge för det var det han hade när han föddes och sen gick han inte upp riktigt som han skulle i början :)

• watership down

sen är det så olika på storlekar. min är drygt 63 lång och är 2,5 månader. han kan ha några byxor och mjukisjackor i strl. 56 fortfarande. men vi har oxå börjat använda en body i strl 74, fast ärmarna var för långa på den :) annars är det mest 62 o 68 han drar

• mammaNena
    karet skrev 2010-08-11 13:56:20 följande:

min dotter hade st 40 när hon föddes och st 68-74 vid 4 månader
  • Mimmi P

Vi hade 62 ganska länge men det berodde nog lite på att jag var lite snål också och vi hade löjligt mycket kläder i den storleken. Eftersom fet var sommar då och varmt så fick han ha kläderna fast det var lite för korta ben och ärmar.

Annars har jag nästan hoppat varannan storlek, köper alltid lite förstort så det ska räcka längre. Stl 68 hoppade vi i princip över och gick på 74 som han då hade ganska länge. Sen blev det bara några övergångsplagg i 80, nu har vi köpt 86 sen i julas ungefär och han kan fortfarande ha 86. Han är 17 månader nu.

De flesta barnen växer ju långsammare under andra året så då brukar ju storleken stabilisera sig lite.

• Fredrika89

Min dotter är snart 4 månader och har 74-80 nu så du kan räkna ut själv att hon växt ur allt väldigt fort :P

56 hade hon i några dagar (i pricnip helt onödigt att ha köpt den storleken öht), 62 i ca tre veckor, 68 i ca tre veckor och sen har hon haft 74 fram till nu när hon har 74/80 på bodysar men nästan alltid 80 i byxor

Svar på tråden Vilken babystorlek kunde er bebis ha lite längre?