Exakt hur stora resväskor har ni på flyg, då de ska väga max 20 kg?
Jag vill nästan se bilder om ni kan länka eller fota era väskor, så jag ser hur stora de är ungefär.
Och hur stora är era handbagageväskor?
Också gärna bilder.
Jag vill nästan se bilder om ni kan länka eller fota era väskor, så jag ser hur stora de är ungefär.
Och hur stora är era handbagageväskor?
Också gärna bilder.
Det beror helt på typen av väska. En del som har inbyggda hjul och utfällbart handtag mm är mycket tunga i sig tycker jag, så jag kör med en vanlig duffelbag typ mjuk sportväska. Likaså handbabage, de som är "anpassade" i mått med hjul etc på är så tunga, så jag använder en vanlig mjuk ryggsäck, typ skolryggsäck modell större. Man får packa den så att den kan klämmas ihop lite lätt dock om det skulle behövas i breddledd.
Olika flygbolag kan ha olika max mått, så kolla aktuellt flygbolags hemsida för exakta tillåtna storlekar.
Okej, såg inga maxmått på själva bagaget som inte togs som handbagage. Hoppas det inte är det
(Norweigan)? Såg bara att det var maxvikt på 20 kilo.
Jag har just köpt en som det går att dra.
Tänkte att ryggsäck kanske blir illa hanterad, om den är lite mjuk?
Fast jag har ju köpt en mjukare modell,
som samtidigt väger typ fyra kilo,
så det är ju lite dumt, att den är så tung i sig!
Tänkte dock att det kanske är lite skönt om man kan dra.
det kanske blir så tungt att bära en tjugokilosbag?
Norweigan verkar bara ha ett max längdmått på incheckat bagage, max 250 cm. (Och så max 20 kg.)
"The maximum length of checked-in baggage is 250 cm."
www.norwegian.com/customer-services/travel-information/baggage-/
(Andra flygbolag kan ha maxmått = längd x bredd x hojd.)
Ja, jag skrev visst fel, det är '+' inte 'x'. Tack.
Alltså om man läser deras information,
så då de nämner lite fakta kring rutiner kring barn, så skriver de att man får ta med dricka och mat till barnen (i handbagaget). Va, jag trodde man inte fick ta med dricka alls på flyget?
Varför uttrycker de sig såhär?
"Children under the age of two who have not purchased their own seat do not have a hand baggage allowance and are only allowed to take onboard food and drink for the journey."
Vad menar de? Jag trodde all form av vätska var förbjuden att själv ta med ombord?