Ska jag inte få plugga?
Hur har ni tänkt lösa skandalen om ansökning till högskola och universitet? Jag utbildade mig under gymnasiet till undersköterska eftersom jag ville arbeta och tjäna ihop pengar så att jag skulle slippa ta så höga studielån. Jag hamnade på ett ställe där jag trivdes utmärkt, stannade kvar och tjänade ihop mina pengar. Jag stannade längre än vad jag hade planerat eftersom jag trivdes men nu vill jag förverkliga min dröm om att bli sjuksköterska men har alltså inte rätt att söka in på mina gymnasiebetyg för att jag har "förbrukat den chansen"?
Varför ska jag, som har slitit hund för att få högsta betyg i allt och försökt göra rätt för mig genom att sedan arbeta ihop mina pengar inte få lov att använda det jag jobbat så hårt för??
Jag har varit trogen moderat sedan jag var 14 år och jobbat hårt för moderaterna men får vi ingen ändring av detta gör jag som många andra av era väljare och skiter i er.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 18:28
Det känns jätteseriöst att inlägget får stå kvar obesvarat i 4 timmar. -Det är ju inte så långt kvar till val och jag har inte berättat hur mycket pengar jag tjänar än.