• Anonym

Så jäkla lös i magen i v 7. Vanligt?

Är i veckan 7 och till o med i förrgår så har jag klarat mig från illamående.
    I förrgår slog det till ordentligt och har spytt litegrann men mest är det  ett jäkla illamående som ligger o trycker...
    Sen i förrgår så får jag inte heller behålla ngt jag äter.
    Spelar ingen roll vad jag äter men inom en liten stund så måste jag springa på toa och allt verkligen rinner ur mig..

Det har jag varit med om någon enstaka dag max men nu har det hållt på i 2 dagar o verkar intte lägga av...
    Är det vanligt i graviditeten eller har jag åkt på en magsjuka/ätit ngt dåligt?
    Kom verkligen samtidigt som illamåendet.

• Svar på tråden Så jäkla lös i magen i v 7. Vanligt?
  • Mix86

är oxå i vecka 7 o känner typ som du bara att jag inte spyr=P så tror nog de har med graven o göra annars har jag oxå fått magsjukan=P

• Anonym
    Mix86 skrev 2010-08-11 14:55:14 följande:
    är oxå i vecka 7 o känner typ som du bara att jag inte spyr=P så tror nog de har med graven o göra annars har jag oxå fått magsjukan=P
    Undra vad det beror på då? Inget som folk kanske talar om men jag har inte hört att man skulle kunna bli lös i magen. Är verkligen som en matförgiftning.. känner mig helt isolerad till hemmet för jag måste ha en toa på några sek närhet.

Undra hur länge det ska hålla på? Känns som att jag håller på att bli uttorkad.
  • Mix86

drick mycke vatten! jag håller mig oxå hemma ifall att men en så länge har jag bara behövt gå en gång om dagen. mycke konstigt har aldrig mått så här under några av min grav! men blir de värre får du ringa o fråga va du ska göra hos bm eller så=)

• Anonym
    Mix86 skrev 2010-08-11 15:02:58 följande:
    drick mycke vatten! jag håller mig oxå hemma ifall att men en så länge har jag bara behövt gå en gång om dagen. mycke konstigt har aldrig mått så här under några av min grav! men blir de värre får du ringa o fråga va du ska göra hos bm eller så=)
    Ja, jag ringer henne imorgon om det inte blir bättre!
    Jag har säkert gått på toa minst 15 ggr både igår o idag o ursäkta detaljerna men nr 2 är som vatten..
    Börjar känna mig väldigt svag .-(
  • Anonym (-)

Är också i vecka 7, och lös i magen. Inte varje dag, men idag var jag det samt i förrgår, efter att jag ätit youghurt till frukost. Funderar på om det är den som spökar, youghurten.
    Mår också väldigt illa, speciellt i samband med att jag är lös i magen.
    Här är det förresten morgonen som är jobbig, då jag får springa på toaletten som en tok.

Minns att i helgen tänkte jag att det faktiskt stämde, att man kan vara hårdare i magen än vanligt när man blir gravid- stod på en sida jag var inne på- men nu är det ia det motsatta.

Svar på tråden Så jäkla lös i magen i v 7. Vanligt?