• Tessou

IKEA Family-kort....?

Hann inte läsa så mycket på hemsidan.... men jag fattade det som att det inte bara är att bli medlem typ som hos H&M att man visar kortet å samlar poäng... Läste nåt om Ikanobanken....?

Kostar kortet nåt?
    Det är inte ett slags kreditkort eller så, att man har en summa pengar på det som man köper upp - det vill jag inte isåfall.

Nån som kan berätta lite?

ELIAS 090326
  • Svar på tråden IKEA Family-kort....?
  • Myran 08

Finns både ett utan och ett med kredit på hos IKEA. Det röda kortet är utan kredit och det gröna är med kredit. 

• arkeologitjejen

Familykortet är som Ica-kortet, förutom att du inte samlar poäng. Däremot så kan du få vissa rabatter och liknande om du har det. Du kan även skaffa Ikea Handla-kortet, vilket är ett kreditkort och det sköts av Ikanobanken. Tror att även Ikanobanken har hand om Familykortet, men det kostar inget och det är ingen kreditprövning eller liknande.

Linnea 080310 & BF 100930
  • crazy mom

Ikea family utan kredit är jättebra. Man får ofta bra erbjudanden.

• Tessou

Ok, så då är det de gröna kortet jag ska fixa.... visst kan man beställa det på hemsidan?

ELIAS 090326
  • BuoBä

Om du INTE vill ha kredit så är det det röda kortet. Det heter IKEA Family och du skaffar det här:

secure.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CreateUser&storeId=2&langId=-11&catalogId=11001&localStore=10009

Det gröna kortet är ett kreditkort och kallas IKEA Handla. Man blir inte medlem i IKEA Family med det gröna kortet utan de är två helt olika kort.

Svar på tråden IKEA Family-kort....?