• dorsia

Tips på inomhus-aktiviteter med 2-åring!

Regnet öser ner ute, och det blir mest inomhuslek idag.. men ideérna börjar ta slut! Vi har redan byggt kojor, pysslat, bakat chokladbollar, fikat med hans dockservis, tittat på diverse barnprogram... och ändå är det många timmar kvar tills det är dags att sova! Skrattande
    Vad gör ni regniga dagar?

• Svar på tråden Tips på inomhus-aktiviteter med 2-åring!
  • crazy mom

Vi går ut i regnet. Låter pretto, men mina ungar river huset om vi är inne en hel dag....

• Schnooglewookiemush

Gå ut i regnet, jättekul med allt vatten ju.

Annars kan ni rita (även om ni pysslat), sätta på musik och dansa som galningar (favorit hos min 2-åring), bygga med klossar eller lego, ta ett roligt bad om ni har badkar... Eller så gör ni något ni redan har gjort.

• Pickeli

Ta ett bad, fika mera, lek kurragömma, måla, vattna blommor, tvätta, städa, dammsug!. Byt aktivitet när barnet tröttnat, inte när du själv är less (så tenderar jag själv att göra, då min son skulle kunna servera mig kaffe i flera timmar)

Personligen så älskar jag när regnet öser ner! Vi klär oss i galonkläder och går ut och "pangar vattenpölar" dels för att det är riktigt kul för sonen och dels för att han blir ett litet monster om han inte får gå ut och "rastas"

Google it!
  • dorsia

Tack för tips!
    Får väl ge oss ut en sväng i regnet oxå, så har vi gjort det mesta Flört

• anuya77

Köp dvd: Mora träsk på cirkus, om han gillar musik o sång.
    Min 2-åring älskar den och är
    Min räddning när jag behöver mata hans lillebror. Dessutom lär dom sig en massa bra kordination

Svar på tråden Tips på inomhus-aktiviteter med 2-åring!