ramadan kariiim :))
Ramadan Karim alla systrar och Bröder må gud ge oss alla styrka och tålamod till att fasta!! <3
Ramadan Karim alla systrar och Bröder må gud ge oss alla styrka och tålamod till att fasta!! <3
Ameen!
Ramadan Mubarak
vad har ni lagat för mat idag?? jag e redan färdig me maten o tiden går vääldigt sakta just nu... :))
det blev bönor ris och vinblads dolmar. lagade det jag hade hemma ahaha :D
ramadan moubarak :)
får jag bara fråga varför alla säger ramadan karim? jag kan inte arabiska, men karim är en av guds 99 namn det är det enda jag vet :) bara undrar vad är skillnaden, varför säger vissa karim vissa moubarak? jag säger moubarak av vanesak :)
vad jag har lagat för mat har jag skrivit i ramadans recept tråden ;P vad gott med vinbladsdolmar! gör allt själv från grund?
oj den tråden har jag inte sett :) o sen ramadan karim brukar jag inte säga igentligen en kompis har fått mig o säga så men det betyder väl ungefär samma sak, säger oxå moubarek oftast hehehe. ska kolla in recept tråden.
Ramazan mubarek olsun!
tack! vad mycket man lär sig när man inte sover på natten ;P ska läsa om en gång till imorn när jag är pigg. önskar jag kunde arabaiska, inshallah one day :)
ännu en fråga om det går bra :) är det ramazan eller ramadan på arabaisk?
Precis!
Ramadan är det enda jag hört och säger.
Det är som med Adhaan så finns det en del som säger Azaan. Det är väl uttalat helt enkelt.