Någon mer som spyr av ångest?
Jag har haft ett väldigt kämpigt år och under detta året har min ångest varit väldigt hög under en väldigt lång period. Jag var med om en ganska traumatisk upplevelse för ett par månader sedan och började då spy varje dag. Jag har haft problem med ångest i alla år men när det hände så sa det bara PANG och jag började få panikångest och illamående konstant Det kom aldrig i samband med mat eller liknande utan det kom när jag hetsade upp mig i princip.
Det där försvann när jag var hos läkaren och han konstaterade att det inte var något fel på mig. Men jag har varit nära att spy väldigt många gånger när jag haft panikångestattacker och illamåendet jagar mig dagligen. Det känns som att det växer i munnen på mig och ibland så känns det som att jag har en jätte stor klump i halsen som jag till slut blir så äcklad av att jag får kväljningar.
Härromdagen var det dags igen för att spy. Hade en väldigt fullspäckad helg framför mig och mitt psyke sa helt nej till mig. Vi skulle äta ute med ett par vänner den kommande dagen och när det blev kväll kom klumpen i halsen. harklade mig och höll på och till slut så fick jag kväljningar. Det gick så långt att jag spydde. Sen kändes det som att ångesten lämnade mig och jag trodde att allt var lugnt. jag övervägde att ringa och avboka. Men sen råkade min sambo klicka fram en bild på en av mina vänner och då var jag tvungen att rusa in på toan för att spy igen.
Nu har jag inte spytt något mer. Men är ständigt rädd för det och illamåendet plågar mig verkligen. Är det fler som har spytt av ångest, stress eller nervositet? Någon som vet hur man kan få bort det hemska illamåendet? Vill gärna höra om era erfarenheter. man känner sig ganska ensam i det här....