• Sesamfröet

    Någon som har candy diskmaskin?

    Funderare på att köpa en candy smaldiskmaskin. Någon med erfarenhet av candy?

  • Svar på tråden Någon som har candy diskmaskin?
  • Ejin

    bodde i hyrd stuga förra veckan och där fanns det en candy tvättmaskin.. Den var så kass... den skulle vara kombinerad torktummlare men de funkade inte alls....Den blev aldrig torr....

  • Sesamfröet

    Har oxå haft kombinerad tvätt/torktumlare fast av ngt dyrare märke. Den var superkass...

  • Myran 08

    Ge fasiken i candy över huvudtaget, inte värt det! Vi har en sån där tvättmaskin och troktumlare och vi bråkar som fasiken med Candy för att få dem att laga den. 

    Lägg några kronor till och slipp krånglet.  

  • Pappa G

    Candy är ett lågprismärke, som inte är sämre än andra lågprismärken.

    Alla kommenterar en tvättmaskin fast det väl var diskmaskin som TS frågade efter.......

  • Pappa G
    Ejin skrev 2010-08-11 19:54:13 följande:
    bodde i hyrd stuga förra veckan och där fanns det en candy tvättmaskin.. Den var så kass... den skulle vara kombinerad torktummlare men de funkade inte alls....Den blev aldrig torr....
    Försökte du att torktumla direkt efter tvätt, med samma volym..?
  • karsu

    Vi har en Candy tvättmaskin (ingen torktumlare) och den har fungerat bra i dryga två år nu.

  • Ejin
    Pappa G skrev 2010-08-11 20:14:35 följande:
    Försökte du att torktumla direkt efter tvätt, med samma volym..?
    ja jag torktummlade efter tvätt såklart.,. när ska man annars tummla... men jag vet att man inte ska ha så mkt kläder när man tummlar.. läste såklart bruksanvisningen.. max 2 kg kunde man ha o de var de men de funkade inte endå...
  • Myran 08
    Pappa G skrev 2010-08-11 20:13:53 följande:
    Candy är ett lågprismärke, som inte är sämre än andra lågprismärken.

    Alla kommenterar en tvättmaskin fast det väl var diskmaskin som TS frågade efter.......
    Självklart är det diskmaskin, men det är samma märke. Kommer oavsett om det är disk/tvätt/tork lr vad de nu mer hittar på att tillverka. För att få hjälp via dem går knappt.

    TS: Om du väljer att köpa diskmaskinen ta butikens tilläggs försäkring. När vi har pratat med försäljare som har slutat med candy säger dem, varför tog ni inte tilläggsförsäkringen. Vilket vi funderar än idag på.  
  • Pappa G
    Myran 08 skrev 2010-08-11 20:45:50 följande:
    Självklart är det diskmaskin, men det är samma märke. Kommer oavsett om det är disk/tvätt/tork lr vad de nu mer hittar på att tillverka. För att få hjälp via dem går knappt.

    TS: Om du väljer att köpa diskmaskinen ta butikens tilläggs försäkring. När vi har pratat med försäljare som har slutat med candy säger dem, varför tog ni inte tilläggsförsäkringen. Vilket vi funderar än idag på.  
    Jo, fast bara för att tvättmaskinen inte är bra, kan ju diskmaskinerna vara det. De kanske inte ens tillverkas på samma fabrik eller i samma land..

    Enligt deras hemsida sköts service av Garantgruppen, som arbetar via lokala servicebolag. I just vårt län fanns det sex olika serviceföretag som servade på just Candy.

    Tilläggsförsäkringar är oftast helt onödiga. Skulle produkten gå sönder efter garantitid/reklamationsrätt, så är det oftast bättre att utnyttja hemförsäkringen.
  • sommar2001

    Som någon skrev är Candy ett lågprismärke och är inte sämre än något annat lågprismärke. Du får en helt ok diskmaskin för dina pengar.

    Det är förövrigt inget fel på Candys tvättmaskiner heller, visst tar de lite längre tid på sig än de "bättre" modellerna men det beror på att man får vad man betelar för. Hur som helst är det otroligt få som är nöjda med sina kombinerade maskiner(tvätt/tork), spelar ingen roll vilket märke eller prislapp de har. 

  • Myran 08
    Pappa G skrev 2010-08-11 20:58:40 följande:
    Jo, fast bara för att tvättmaskinen inte är bra, kan ju diskmaskinerna vara det. De kanske inte ens tillverkas på samma fabrik eller i samma land..

    Enligt deras hemsida sköts service av Garantgruppen, som arbetar via lokala servicebolag. I just vårt län fanns det sex olika serviceföretag som servade på just Candy.

    Tilläggsförsäkringar är oftast helt onödiga. Skulle produkten gå sönder efter garantitid/reklamationsrätt, så är det oftast bättre att utnyttja hemförsäkringen.
    Jo tack jag vet att det är Garantgruppen som sköter det. Fram tills garantin och reklamationstiden går det bra. Hemförsäkringen är det ingen idé att ta det på för oftast har man självrisk på 1500 kr och försäkringsbolaget gör inte mkt åt det... inte värt pengarna. Det ända som jag skulle säga om någon ens funderar på att köpa en Candy/Hovver som de nu heter är att ta till tilläggsförsäkringen, då har man ett skydd. 

    Vi har haft samma fel både under och efter garatitiden gått ut och vi är bra less på företaget i sig. Nu vägrar dem att höra av sig när man försöker få kontakt med dem.

    Så hör vi någon av våra nära och kära att de funderar på att köpa en candy maskin (oavsett sort) så avråder vi dem för det är bara strul med deras produkter.

    Tycker det är synd att slänga pengarna i sjön efter att garantin och sån har gått ut.  
  • Pappa G
    Myran 08 skrev 2010-08-12 11:46:51 följande:
    Jo tack jag vet att det är Garantgruppen som sköter det. Fram tills garantin och reklamationstiden går det bra. Hemförsäkringen är det ingen idé att ta det på för oftast har man självrisk på 1500 kr och försäkringsbolaget gör inte mkt åt det... inte värt pengarna. Det ända som jag skulle säga om någon ens funderar på att köpa en Candy/Hovver som de nu heter är att ta till tilläggsförsäkringen, då har man ett skydd. 

    Vi har haft samma fel både under och efter garatitiden gått ut och vi är bra less på företaget i sig. Nu vägrar dem att höra av sig när man försöker få kontakt med dem.

    Så hör vi någon av våra nära och kära att de funderar på att köpa en candy maskin (oavsett sort) så avråder vi dem för det är bara strul med deras produkter.

    Tycker det är synd att slänga pengarna i sjön efter att garantin och sån har gått ut.  
    Men om inte det ena serviceföretaget sköter sig - Ring ett annat!

    Jovisst är det självrisk på hemförsäkringen. Men tilläggsförsäkringen är ju inte gratis, och flera av dem har en självrisk också..

    Det du beskriver angående er maskin är ju självfallet skitdåligt.
    Du vet väl att ni har tre års reklamationsrätt? Och den reklamationen ska då ställas till dem ni köpt maskinen av, återförsäljaren - INTE tillverkaren. I ett sådant läge har återförsäljaren INTE rätt att hänvisa till ett servicebolag. Har ni som i ert fall haft samma fel under garantitiden så har ni ju ett väldigt bra bevis på att produkten haft fabrikationsfel från början. Kräv ny vara, alternativt hävt köp med pengar tillbaka. Vill de inte lyssna som nämn ARN. Då brukar det hända saker...
  • C73

    Candy är kass. Fungerade bara någon månad. Kontaktade deras support som sa att jag skulle få tillbaka pengarna. Jag behövde bara mejla in kvitto och typskylt på maskinen. Men trots många mejl, fick jag aldrig en krona, bara oförskämda gliringar.

    Deras kundsupport är sämst!

Svar på tråden Någon som har candy diskmaskin?