• Chimes of Freedom

Till mina älskare!

Kände bara att det var dags för en rubrikmotvikt. Like a statement. Inte minst för det öppna samhället, mänskliga rättigheter och jämlik syn på kvinnans och mannens fri- och rättigheter. Ett samhälle utan piskrapp, legitimerat våld mot kvinnor som inte gör vad mannen tycker, diskriminering av sexuella inriktningar eller könsdiskriminering vid tillsättande av tjänster. Där en åsikt tål att ifrågasättas och där en annan åsikt än ens egen inte är synonymt med hat, Där ändamålet inte helgar medlen och där män och kvinnor möts på så lika villkor som möjligt och njuter av livet. Tack Sverige för de fri- och rättigheter du dagligen ger oss och som vi ibland tar så för givet!

Vad tycker du gör Sverige till ett bra land, om du tycker att det är det?

Seemed like a good idea at the time
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 12:09
    Detta var alltså inte tänkt som en debattråd, bara ett uttryck för min indignation över en tråd som fokuserar på hat. Frågan om vad du tycker gör Sverige till ett bra land var enbart retorisk, för den egna tankeverksamheten.
  • Svar på tråden Till mina älskare!
  • Street legal

Haha! Glad Inte minst allt du tog upp och med risk för att låta da-ah! exemplifierar ju Familjeliv en rad bra saker med Sverige. Mångfalden i ämnen, tillåtelse mot individuella olikheter, högt i tak i debatterna, att vi skriver fritt och gör vårt bästa för att respektera varann, det söta och det sura och att vi aldrig behöver vara rädda för repressalier. Jag vet det tas för givet, men man (läs: jag) borde tänka mer på det. Skola, barnomsorg, äldrevård, strukturen i samhället, midsommarnubben, vårt klimat (kill me now) och vår natur, vår diplomatiska förmåga och att vi kan kompromissa...ja, listan kan ju göras ändlös. Återkommed med mer när tankarna samlats!

Svar på tråden Till mina älskare!