• Madzo

2 frågor, koka vattnet? Byta napp på flaskan

Jsom rubrikern lyder funderar jag lite på det här med att koka vattnet, iaf de första 6 månaderna, som man blandar ersättningen med.

Gör ALLA det? Jag har inte gjort det hittills kan jag vara ärlig & säga.. Killen är 3 månader.. Är jag totalt knäpp?Det hela började med att jag faktiskt inte visste om det & sen har jag kört vidare utan att göra det nu ändå..

Just nu har jag Mam 1 ultivent napp på flaskorna, kanske dax att byta till nr 2? Är det stor skillnad på flödet tro? Har nån märkt nån skillnad? Saken är den att lillkillen är en liten kräkis & jag är rädd att det bara kommer att komma för fort med nr 2 & att han kräks ännu mer av det..?

Tacksam för svar & ideér!

• Svar på tråden 2 frågor, koka vattnet? Byta napp på flaskan
  • Mymlan80

Rekommendationen är att koka de första 6 månaderna om man har egen brunn.
    Har man kommunalt vatten behöver man inte det, men många (bla. jag själv de första 3 månaderna) gör det i alla fall.  Jag kokade tekokaren full på morgonen och hällde över i kanna och hade i kylen för hela dygnet.

Jag bytte napp till 2an när min pojke var i ditt barns ålder. Du kan ju alltid prova, du märker ju om det kommer för mycket. Då är det ju bara att byta tillbaka.

Välkommen Liten 091203
  • J Anttila

Napp storleken är beroende på vällingen och ersättningen.
    Så om du fortfarande använder steg ett på ersättningen så bör du inte heller gå upp i nappstorlek. Rekomenderat är att det ska droppa ur nappen inte rinna.

ERIK Mammas lill hjärta
  • Madzo
    Mymlan80 skrev 2010-08-11 20:30:46 följande:

Rekommendationen är att koka de första 6 månaderna om man har egen brunn.
    Har man kommunalt vatten behöver man inte det, men många (bla. jag själv de första 3 månaderna) gör det i alla fall.  Jag kokade tekokaren full på morgonen och hällde över i kanna och hade i kylen för hela dygnet.

Jag bytte napp till 2an när min pojke var i ditt barns ålder. Du kan ju alltid prova, du märker ju om det kommer för mycket. Då är det ju bara att byta tillbaka.

Vi har kommunalt vatten, & har ju i efterhand fått höra att det ska vara ok då. Men va smart med vattenkokaren!
  • Madzo
    J Anttila skrev 2010-08-11 20:33:26 följande:
    Napp storleken är beroende på vällingen och ersättningen.
    Så om du fortfarande använder steg ett på ersättningen så bör du inte heller gå upp i nappstorlek. Rekomenderat är att det ska droppa ur nappen inte rinna.
    Ja jag använder steg ett på ersättningen fortf. Men det är ju dax att byta vid ca 4 måndader så jag provar nog att byta nappen då åxå, tack för tipset! :)
  • hardysmamma

vi bytte till storlek 2 när min son var 2,5 månad, bara för att det stod "från 2 mån" på den. märkte ingen direkt skillnad då, men nu köpte jag en stor flaska alldeles nyss som det var en storlek 1-napp i som jag inte orkade byta, och nu verkar han tycka att det kommer alldeles för sakta ur den!
    så lite skillnad är det visst Glad

Svar på tråden 2 frågor, koka vattnet? Byta napp på flaskan