• Chiquiitta

Salva till piercing & tatuering

Hej idag så var jag och tatuerade mig och piercade mig. Men dem har tydligen bytt salva på både till piercing & tatto sen jag tatuerade och piecade mig sist.. För använde man ju helosan till tatuering och något annat till picering.. men nu finns de nya grejer. Men till saken jag hade brottom till bussen och stressade och glömde bort att både köpa salva till båda sakerna. Så nu sitter jag här och känner att jag att de är dax att smörja på båda. Tänkte ta helosan till tatueringen imed man hade dte förr, men de som jag hade hemma var fot helosan? De kan jag väl inte ta.

Men finns de något jag kan ta just för få bort bakterier . savla till imorgon till både tatto & piecing?

• Svar på tråden Salva till piercing & tatuering
  • kakmamman

Nu för tiden finns så många dyra och onödiga salvor och krämer för att dom ska tjäna pengar. Helosan har alltid fungerat.. och alsolsprit för att tvätta rent piercingar...

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • jordgubbe88

Man ska inte använda alsosprit till piercingar, finns risk för fula ärrbildningar. Om du inte har nått hemma eller har mäjlighet att handla så kan du koka vatten och salt och tvättat piercingen med det.

Till tatueringen hade jag använt helosan, de har jag gjort till alla mina.

• Chiquiitta
    kakmamman skrev 2010-08-11 20:51:47 följande:
    Nu för tiden finns så många dyra och onödiga salvor och krämer för att dom ska tjäna pengar. Helosan har alltid fungerat.. och alsolsprit för att tvätta rent piercingar...
    Jo jag vet.
    Men har bara hemma, helosan fotsalva, kan jag ta de? har ingen alsolsprit hemma , jag kan inte använda alcogel? fast de kanske farligt :P
  • jordgubbe88

Nu är jag inte helt säker på fotsalvan men jag tror inte de ska vara några problem om du använder det en dag....

• kakmamman
    Chiquiitta skrev 2010-08-11 20:55:21 följande:
    Jo jag vet.
    Men har bara hemma, helosan fotsalva, kan jag ta de? har ingen alsolsprit hemma , jag kan inte använda alcogel? fast de kanske farligt :P
    Ta vatten på tops =) du klarar dig till i morgon!
    Vad jag tror så är helosan till fötterna bara fetare än vanlig..och då är det ju sak samma.
    men jag är osäker.. Sök på google =)!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Salva till piercing & tatuering