Lowika skrev 2010-08-13 11:48:28 följande:
Vad planerar du för framtid? Vad är det du ska plugga? Kan ju ge en hint om huruvida det är lämpligt eller inte att ha en piercing.
Du kommer för alltid att ha ett ärr vid ögonbrynet. Skulle du tatuera dig i pannan? (jaja.. en del skulle det med)
Personligen tycker jag det är skitfult, men alla gör som de vill. På mitt jobb skulle jag aldrig drömma om att en kollega var synligt piercad, och det har överhuvudtaget inte med hygien att göra, utan med stilen. Det är kanske inte så passande på en banktjänsteman t.ex. Kände en kille som hade tatuerade armar, och var tvungen att dölja hela armarna ALLTID när han jobbade, för det var inte passande att visa tatueringarna.
Jag vill inte ha nan ful stor ring, utan bara tva glittriga sma (!) pluppar. Lite tjejigt sadar. Hurvida folk tycker det ar fult eller inte ror mig inte ryggen.
Min syster hade en piercing i ogonbrynet men har inget arr. Jag ar fullt medveten om att alla ar olika, men det skrammer mig inte. Har fulare arr pa kroppen...
Tack for hjapen anda, visste inte att Sverige var sa... ja vad sager man... trakiga? Har i England (aven i mindre stader) har man piercingar synliga overallt (pa just banken sag jag en kille med en ogonbrynspiercing faktiskt). Min ska bara vara som ett tjusigt smycke.
Har ju inte bott i Sverige pa flera flera ar, men har sett bilder pa polarna dar hemma som verkar har en himla massa, eller nja, ett par i ansiktet kanske. En av dom ar larare i religion pa gymnasiet...
Jag ska plugga pa Komvux for now... Sen blir det nog Butiksledning eller liknande.
Det som oroa mig mest ar om man kan ta ut den och hur lange man maste vanta, just for att man ska kunna arbeta dar folk stor sig pa det. Larvigt... Men i kladaffarer t.ex har dom ju det och pa dagis spelar det val for f*n ingen roll, t.ex.
Synd att det inte var fler har som kan hjalpa... For det ar klart jag ar vuxen nog att tanka pa att man kanske maste ta ur den for jobbets skull, jag maste ju kunna leva och betala hyra... Det ar saklart viktigast.