Inlagd på bup?
Jag har fått frågan om jag vill bli inlagd några dagar på bup.
Vad gör man där?
Är det någon som vet något?
Jag har fått frågan om jag vill bli inlagd några dagar på bup.
Vad gör man där?
Är det någon som vet något?
Man tas ifrån allting typ, får sova i ett tråkigt rum i några dagar. Finns tv, men man får bara titta på barntillåtna filmer. Får träffa en läkare en eller två gånger. Sjukt mycket dödtid.
Så var det inte när jag låg på bup, dock var det en del årsedan.... jag fick ha mina saker men allt som var vasst och så fick jag lämna eftersom jag gärna skadade mig på den tiden. Rummet var inte så trist helller tycker jag, glada trevliga färger.
Tv-rum/sällskapsrum fanns där man spelade spel, såg på tv, umgicks med andra patieneter/personal. Fanns arbetsterapi där man fick göra lite allt möjligt, vilket jag tyckte var kul, har fortfarande kvar mycket av dem sakerna jag gjorde
Träffade läkare ett par gånger i veckan, men pratade med personal varje dag. Tyckte de var jättebra de som jobbade just där jag var...
Detta skiljer sig säkert mellan olika ställen dock. jag åkte mycket in och ut mellan det att jag var 15-17.
Om du fått frågan så kanske de som frågade kanske tycker att du skulle behöva det? Vet ju inte vad du har för problem...? Jag hade anorexi, depression.
Lycka till med ditt val och hoppas att du mår bättre inom kort!!!!