• LindaMamman

Mens men ingen ägglossning efter första barnet!?

Vi har en son på 9½ månad och eftersom han tog ett tag att få till så har vi så smått börjat fundera på att sätta igång igen.... denna månad har jag testat med ägglossningsstickor för att pricka in (har alltid haft ägglossning tidigare) men denna gång visar den aldrig på någon stegring för ägglossning?
    Jag ammar fortfarande - men bara lite (nattetid) så det borde väl inte ha med saken att göra, då man ska helamma för att inte få ägglossning (och även då är det ju inte säkert...?)?

Någon som vet?

• Svar på tråden Mens men ingen ägglossning efter första barnet!?
  • Thalis

Hej!
    Jag hade problem med ÄL under amningen (även när jag bara ammade under natten) fram till 7 månader efter att jag slutade amma helt.
    Och blev gravid på 2.a försöket efter att äl kommit i gång.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Carisma95

Ägglossningen/mens kan vara oregelbunden precis efter man fått barn. Och man kan få mens utan ÄL. Amningen kan ju delvis påverka, men även det faktum att kroppen ska hinna återställa sig.

Fortsätt testa och/eller kör på ändå när ni är sugna så tar det sig säkert så småningom ändå.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • LindaMamman

Mensen har kommit igång sen 5 månader tillbaka... det här är första gången vi testar ÄL med stickor dock...

Tack för era svar!
    Vi fortsätter! :)

• Carisma95
    LindaMamman skrev 2010-08-12 11:13:52 följande:
    Mensen har kommit igång sen 5 månader tillbaka... det här är första gången vi testar ÄL med stickor dock...

Tack för era svar!
    Vi fortsätter! :)
    Ska väl tillägga att även om mens/äl-cykeln har kommit igång, så är det vanligt att kroppen hoppar över en eller ett par ägglossningar per år fast man ändå får mens.
    Helt normalt. Kanske du testade just den månaden du inte hade ÄL.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Thalis
    Carisma95 skrev 2010-08-12 11:17:30 följande:
    Ska väl tillägga att även om mens/äl-cykeln har kommit igång, så är det vanligt att kroppen hoppar över en eller ett par ägglossningar per år fast man ändå får mens.
    Helt normalt. Kanske du testade just den månaden du inte hade ÄL.
    Precis!
    Jag hade också mens men ingen äl.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    LindaMamman skrev 2010-09-10 08:10:12 följande:
    Ammar max en gång/natt nu och vips!!!! Igår hade jag ÄL :)
    Jippi!!!
    Hmmm men nu vet jag vad du gjorde igår..... hahaha
    Snart mamma- igen!!
  • LindaMamman
    Thalis skrev 2010-09-10 08:25:05 följande:
    Jippi!!!
    Hmmm men nu vet jag vad du gjorde igår..... hahaha
    ;)
  • Zelmilainen

man har bara äl 10 av årets 12 månader...

det bidde inget av det...
Svar på tråden Mens men ingen ägglossning efter första barnet!?