Snälla hjälp. (Långt)
Jag har inga egnna barn och har heller aldrig längtat efter att få heller. Men när jag och min pojkvän blev ihop så tyckte jag att det var jättetrevligt att träffa hans barn.
Vi lagade mat tillsammans.
De var med mig till stallet.
Jag läste sagor.
Vi tittade på barnprogram.
De frågade efter mig varje dag.
Osv osv...
2 söner och en dotter. Tjejen i mitten 13,10, 5 år.
När jag pratade med mina kompisar om dem så kallade jag dem för "Min familj" osv.
Han bodde i huset som han bott i med sitt ex. Efter ett tag så flyttade han till lägenhet för att han inte hade råd att bo kvar. Inget konstig med det.
Men han skämdes inför sina barn och försökte kompensera dem på alla möjliga sätt.
Han skäms inför barnen över att biomamman lämnade honom för en annan.
Ofta känns det som om att han ger mig skulden för allt. För att jag inte är hon.
Allting har bara blivet värre och värre. Efter flytten började de slåss. Något de sällan gjorde förut. Då sa han ifrån att det var INTE okej. Nu tittar han inte åt dem ens om nån liggen på backen och skriker i panik medan den andra pucklar på.
Sönerna började slå mig med. De spottar mig i ansiktet, skriker alla möjliga fula ord som jag inte skulle drömma om att skriva här. Sparka mig, riva mig osv...
Jag får inte sitta i soffan för då börjar de bråka. Jag får inte äta. Jag får inte sitta i våran säng för att det är pappas och jag har ingen rätt att vara där heller. Jag får inte sitta vid datorn. Jag får knappt gå på toa.
Jag får inte prata med, krama eller pussa pappan.
När den oundvikliga konflikten inträffar så får jag höra av pappan att jag måste flytta på mig! Barnet bor faktiskt oxå där. Jag måste lära mig att acseptera dem! Jag Får sitta i ett hörn på golvet!
Exempel: Om jag tar den sista bananen som ingen tittat åt tidigare så börjar det ögonblickligen skrikas och grinas över att de hade velat ha bananen. Så får jag höra av deras far att tar ifrån dem rätten att äta sig mätta.
Om han skulle säga ifrån till sitt barn när det vid ett tillfälle spatkat mig i huvudet så skulle barnet omedelbart och för all framtid förstå att hans far inte älskade honom!
Om jag säger ifrån: Fy lilla barnet spotta mig inte i ansiktet och kalla mig **** så anklagar han mig för att misshandla barnet.
En förälder som säger ifrån älskar inte sina barn.
Dottern är värd ungefär lika "mycket" som mig. Sönerna är heliga.
Jag förstår att han måste se till sina barns bästa, men jag skulle gärna få andas.
Vad ska jag göra för att förbaättra situvationen? Han ger mig all skuld och allt ansvar. Jag skulle inte orka leva med mig själv om det tog slut mellan oss. Min far har gjort klart för mig att om vi separerar så vill min familj inte ha med mig att göra.
Jag jobbar åt mina föräldrar så då skulle jag förlora min pojkvän, mina föräldrar och mitt jobb i ett svep...