Tips på bra psykologer i Linköping
Vill någon hjälpa mig? Jag behöver gå till en psykolog i Linköping och vill gärna ha tips på några som är bra! Jag har googlat men hittar inget speciellt.
Vill någon hjälpa mig? Jag behöver gå till en psykolog i Linköping och vill gärna ha tips på några som är bra! Jag har googlat men hittar inget speciellt.
Alberto Santi (Santos?) på Psykologpartners! Jag gick hos honom för ett par årt sedan och gillade honom skarpt!
Inte inställsam men trevlig och helt inriktad på att förbättra mitt liv.
Och om han ger dig tips om mindfullness - följ dem! Inte för att jag längre mediterar varje dag men varje gång det kör i hop sig runt mig använder jag Albertos övningar.
Faktum är att jag saknar honom ibland med jag behöver ju honom inte längre...
Tack för tipset. Ska kolla upp han. Vad kostade att gå hos han? Nu kommer inte pengar före hälsan men jag vill ändå jämföra priser lite.
Någon mer med tips?
Jakob Carlander
han är dock inte KBT psykolog om det är detta du vill ha.
Han är mer än livskrishanterare så att säga.
Letar efter en privat psykolog? eller kan du få en remiss inom landstinget?
jag hade väldig hjälp av Anna Widberg på Feelgood. Hon är sjukgymnast och steg 1-terapeut. Arbetar med avslappning och KBT-liknande övningar. Jag har gått en vända i "vanlig" KBT, och det här passade mig mycket bättre. Min erfarenhet (egna upplevelser och pratat med vänner) är att KBT är bäst för de som redan är på rätt väg. Mår man riktigt dåligt blir KBT-övningarna bara ytterligare sten på bördan. Vetskapen om att det är "det bästa" och att man ändå inte mår bättre av det skapade för mig och mina vännre ytterligare känsla av värdelöshet.
Kan även tillägga: FeelGood var anslutet till landstinget, så det kostade 80 kr/träff, och efter 900 kr (?) kom jag upp i högkostnadsskydd och gick gratis.
Anna Widberg sitter numera på health Care :)
Kan inte rekommendera nämnde Jakob Carlander. Något av en from hycklare.
Jag har nu träffat Fredrik Sandin och är nöjd med honom. Har träffat en annan psykolog via min VC som också var bra men kö...