• Anonym

Tips på bra psykologer i Linköping

Vill någon hjälpa mig? Jag behöver gå till en psykolog  i Linköping och vill gärna ha tips på några som är bra! Jag har googlat men hittar inget speciellt.

• Svar på tråden Tips på bra psykologer i Linköping
  • Anonym (tips!)

Alberto Santi (Santos?) på Psykologpartners! Jag gick hos honom för ett par årt sedan och gillade honom skarpt!

Inte inställsam men trevlig och helt inriktad på att förbättra mitt liv.

Och om han ger dig tips om mindfullness - följ dem! Inte för att jag längre mediterar varje dag men varje gång det kör i hop sig runt mig använder jag Albertos övningar.

Faktum är att jag saknar honom ibland med jag behöver ju honom inte längre...

• Anonym

Tack för tipset. Ska kolla upp han. Vad kostade att gå hos han? Nu kommer inte pengar före hälsan men jag vill ändå jämföra priser lite.

Någon mer med tips?

• MrAlpha

Jakob Carlander

han är dock inte KBT psykolog om det  är detta du vill ha.

Han är mer än livskrishanterare så att säga.

• Anonym
    MrAlpha skrev 2010-08-13 12:20:51 följande:
    Jakob Carlander

han är dock inte KBT psykolog om det  är detta du vill ha.

Han är mer än livskrishanterare så att säga.
    Hur arbetar en livskrishanterare? Jag vill nog helst ha en KBT psykolog nämligen..
  • MimmiL

jag hade väldig hjälp av Anna Widberg på Feelgood. Hon är sjukgymnast och steg 1-terapeut. Arbetar med avslappning och KBT-liknande övningar. Jag har gått en vända i "vanlig" KBT, och det här passade mig mycket bättre. Min erfarenhet (egna upplevelser och pratat med vänner) är att KBT är bäst för de som redan är på rätt väg. Mår man riktigt dåligt blir KBT-övningarna bara ytterligare sten på bördan. Vetskapen om att det är "det bästa" och att man ändå inte mår bättre av det skapade för mig och mina vännre ytterligare känsla av värdelöshet.

• MimmiL

Kan även tillägga: FeelGood var anslutet till landstinget, så det kostade 80 kr/träff, och efter 900 kr (?) kom jag upp i högkostnadsskydd och gick gratis.

• piiiinkcat
    MimmiL skrev 2010-08-20 11:15:25 följande:
    Kan även tillägga: FeelGood var anslutet till landstinget, så det kostade 80 kr/träff, och efter 900 kr (?) kom jag upp i högkostnadsskydd och gick gratis.
    Det låter ju perfekt. Eller jag har pratat en hel del med min sambo och många i min släkt tycker att jag borde ta kontakt med en psykolog. Men jag vet inte riktigt vart jag skall vända mig. Vet inte om det är psykiskt eller fysiskt men har mått skit sen jag fick min son förra våren. Jag älskar sonen, men min dotter som är tre år (fyller fyra i dec) går mig enormt på nerverna och jag fixar inte med henne längre. Jag håller på att bli tokig. Lider av massa olika depressioner och i dagsläget så känner jag bara för att lägga mig ner och dö. Vet inte vart jag skall vända mig. Men vet att man kan få lite hjälp här på FL ibland... kanske kan tipsa mig om vart jag skall ta vägen.
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • zyx

Kan inte rekommendera nämnde Jakob Carlander. Något av en from hycklare.

• AndersL

Jag har nu träffat Fredrik Sandin och är nöjd med honom. Har träffat en annan psykolog via min VC som också var bra men kö...

Svar på tråden Tips på bra psykologer i Linköping