• O Z

Privat UL i Malmö? Var?

Är det någon som vet var man kan göra ett ultraljud i Malmö på en privat klinik? Jag hittar bara en, men det måste väl finnas fler? Finns det någon som är ansluten till försäkringskassan så att man kan ta besöket på högkostnadskortet? Någon som vet?

• Svar på tråden Privat UL i Malmö? Var?
  • 071020

vilken har du kollat?

gick på capio, så inte "vanliga" mvc men betalade bara för mitt vul (i samma anda finns också Ellenbogen & Cura)

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • O Z
    071020 skrev 2010-08-13 09:41:32 följande:
    vilken har du kollat?

gick på capio, så inte "vanliga" mvc men betalade bara för mitt vul (i samma anda finns också Ellenbogen & Cura)
    Jag har bara hittat Emma ultraljudsklinik. De du beskriver är till vanlig gyn som då också har UL? Jag ringde till dem i februari detta året pga av annat och då fick jag en tid först i juli. Hur bar du dig åt för att få komma snabbare på kontroll?
  • 071020
    O Z skrev 2010-08-13 09:44:10 följande:
    Jag har bara hittat Emma ultraljudsklinik. De du beskriver är till vanlig gyn som då också har UL? Jag ringde till dem i februari detta året pga av annat och då fick jag en tid först i juli. Hur bar du dig åt för att få komma snabbare på kontroll?
    Capio & Ellenbogen har samarbete med Cura så UL gjordes på Curakliniken. Första ggn ringde jag dit, blev inskriven som vanligt, sen sa jag bara att jag ville ha ett VUL o fick  det inbokat, betalade 300kr. Andra ggn hade jag redan en plats eftersom jag gick där innan. Men det är inte alltid lätt att vara ny patient. Cura har nästan alltid fullbokat.
    1:a grav gjorde jag VUL +3 UL
    2:a grav gjorde jag VUL + 4 UL
    Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • Takhiza

Var på Emma ultraljudsklinik i Malmö för 5veckor sedan för ett köns UL. JÄTTE bra var dem, rekomenderar verkligen och det tog bara 2veckor innan jag fick tid. (man kan själv välja/boka tid via deras hemsida)

• O Z
    Takhiza skrev 2010-08-13 09:52:07 följande:
    Var på Emma ultraljudsklinik i Malmö för 5veckor sedan för ett köns UL. JÄTTE bra var dem, rekomenderar verkligen och det tog bara 2veckor innan jag fick tid. (man kan själv välja/boka tid via deras hemsida)
    De är superdyra, tycker jag! Men om jag inte får någon annan tid ska jag testa dem.
  • Takhiza
    O Z skrev 2010-08-13 09:56:50 följande:
    De är superdyra, tycker jag! Men om jag inte får någon annan tid ska jag testa dem.
    Vad är de för UL du ska göra?
    Av alla ställen jag hittade i Skåne (vilket inte är många) var Emma billigast för tex könsUL som kostade 750:-
    Det ÄR dyrt.
  • O Z
    Takhiza skrev 2010-08-13 09:58:41 följande:
    Vad är de för UL du ska göra?
    Av alla ställen jag hittade i Skåne (vilket inte är många) var Emma billigast för tex könsUL som kostade 750:-
    Det ÄR dyrt.
    Okej, men lyckas man få via sjukhuset eller ngn privatklinik så som Capio eller liknande kostar det 300 kr.
  • älskarlivet81
    O Z skrev 2010-08-14 09:06:46 följande:
    Okej, men lyckas man få via sjukhuset eller ngn privatklinik så som Capio eller liknande kostar det 300 kr.
    Du får ju två stycken via sjukhuset om du bor i Malmö i alla fall, men du vill göra fler?
  • älskarlivet81
    O Z skrev 2010-08-15 23:39:16 följande:
    Älskalivet81: Ja:)
    ok, då får du nog snällt betala för det. Tänk bara på att man helst inte ska göra för många ultraljud om man inte måste.
Svar på tråden Privat UL i Malmö? Var?