• Anonym (gravid brud??)

Gravid brud?

Hej på er!

Jag önskar vara anonym i frågan så därför blev det känsliga rummet...

Vi väntar vårt första barn i april, men vi har länge pratat om att gifta oss ganska snart.
    Siktet var nog så gott som inställt på Juni 2011, men så kom plusset. Jag kände direkt att jag nog inte är så sugen på att gifta mig med en liten liten bebis (och man kanske måste amma osv).
    Nu går tankarna till ett bröllop i januari.
    Men det finns så mycket som är svårt att veta... Kommer man må bra och orka med ett bröllop, så att dagen verkligen blir vad det borde vara?
    Var kan man hitta en snygg brudklänning som passar en gravidmage?

Har du gift dig gravid? Hur var det? Hur upplevde du det och allt sånt där...
    Ge mig lite input!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gravid brud?
  • Tant Groda

Grattis till det lilla livet i din mage och grattis till ett kommande giftemål.
    När jag spanade runt på brudklänningar, hittade jag några som passade för gravida (vilket inte var aktuellt för mej), Vet att nixa har (nixa.se) annars kan du gå in på ateljemb.se det är en butik i skåne (vinlöv) där finns många länkar till olika klänningsmärken bla klänningar för gravida

• Anonym (gravid brud??)
    Tant Groda skrev 2010-08-12 19:17:37 följande:

Grattis till det lilla livet i din mage och grattis till ett kommande giftemål.
    När jag spanade runt på brudklänningar, hittade jag några som passade för gravida (vilket inte var aktuellt för mej), Vet att nixa har (nixa.se) annars kan du gå in på ateljemb.se det är en butik i skåne (vinlöv) där finns många länkar till olika klänningsmärken bla klänningar för gravida

Tack!
    Jag kikade lite på nixa och tyckte bara att den första var ganska fin.
    Jag vet inte varför, men jag tycker att många är jättetråkiga eller rent av fula bara för att de är gravidklänningar.
    Jag fattar inte riktigt varför lixom...
  • Anonym (gravid brud??)

*puffar*

• Drake

Men oj, det kunde varit jag som skrivit denna tråden. Jag och min sambo hade satt datum för vårt bröllop 4 juni nästa år och jag har precis plussat och ska ha barnet i slutet av April

Nu kan jag inte riktigt svara på dina frågor då jag aldrig fått barn eller gift mig tidigare, men vi kommer nog att planera om så att vi gifter oss borgligt innan jag blir för stor och sedan har en fest sommaren efter (2011). Jag har många släktingar som kan turas om att hålla ett öga på bebisen under bröllopsmiddagen

• LyckligaGatan

Vi gifte oss i juli, då var jag i 5:e mån. Jag orkade med allt hur bra som helst, tills 01 typ. Då ville jag hem och sova.

Jag köpte en Kinaklänning som jag designade själv, eller satte ihop 2 olika modeller.Jag ville inte att det skulle synas så mkt att jag var gravid, för vi bestämde oss att gifta oss innan vi plussade. Klänningen blev jättebra, men skulle nog inte rekommendera Kinaklänning, iaf inte därifrån jag köpte.
    Många gravidklänningar tycker jag är tråkiga, och nästan tantiga. Bridaloutlet.se tyckte jag hade lite roligare klänningar, kolla där?

Grattis till plusset och det kommande bröllopet!!

• Anonym (gravid brud??)
    Drake skrev 2010-08-12 19:46:05 följande:
    Men oj, det kunde varit jag som skrivit denna tråden. Jag och min sambo hade satt datum för vårt bröllop 4 juni nästa år och jag har precis plussat och ska ha barnet i slutet av April

Nu kan jag inte riktigt svara på dina frågor då jag aldrig fått barn eller gift mig tidigare, men vi kommer nog att planera om så att vi gifter oss borgligt innan jag blir för stor och sedan har en fest sommaren efter (2011). Jag har många släktingar som kan turas om att hålla ett öga på bebisen under bröllopsmiddagen
    Det är ju ett alternativ att göra så, men vi vill nog ha festen samtidigt då de flesta kommer att få åka långt...
  • Lindreas

Jag gifte mig när jag var i vecka 24 och det gick jättebra! Jag köpte en klänning för gravida från Nixa, och jag råder dig att prova, för det blir en himla skillnad när de sitter på! Något som också kan vara skönt är att ha stödstrumpor på sig, såna där i nylon, jag hade inte det, och det ångrade jag på kvällen sen.

Man kan ju inte vara säker på att må bra under graviditeten, men sådär i vecka 24 och däromkring så har ju inte magen hunnit växa sig så stor att den är i vägen konstant, och gravidillamåendet har förhoppningsvis försvunnit, så det är nog en bra period för bröllop!

• Anonym (gravid brud??)
    LyckligaGatan skrev 2010-08-12 19:46:52 följande:
    Vi gifte oss i juli, då var jag i 5:e mån. Jag orkade med allt hur bra som helst, tills 01 typ. Då ville jag hem och sova.

Jag köpte en Kinaklänning som jag designade själv, eller satte ihop 2 olika modeller.Jag ville inte att det skulle synas så mkt att jag var gravid, för vi bestämde oss att gifta oss innan vi plussade. Klänningen blev jättebra, men skulle nog inte rekommendera Kinaklänning, iaf inte därifrån jag köpte.
    Många gravidklänningar tycker jag är tråkiga, och nästan tantiga. Bridaloutlet.se tyckte jag hade lite roligare klänningar, kolla där?

Grattis till plusset och det kommande bröllopet!!
    Ok, det var positiva besked. Jag känner att jag inte riktigt kan bestämma mig om vi ska köra nu eller om vi ska avvakta och spara mer pengar och sådär...
    Jag ska spana in sidan också. Alla tips är bra tips lixom...
  • Anonym (gravid brud??)
    Lindreas skrev 2010-08-12 19:49:54 följande:
    Jag gifte mig när jag var i vecka 24 och det gick jättebra! Jag köpte en klänning för gravida från Nixa, och jag råder dig att prova, för det blir en himla skillnad när de sitter på! Något som också kan vara skönt är att ha stödstrumpor på sig, såna där i nylon, jag hade inte det, och det ångrade jag på kvällen sen.

Man kan ju inte vara säker på att må bra under graviditeten, men sådär i vecka 24 och däromkring så har ju inte magen hunnit växa sig så stor att den är i vägen konstant, och gravidillamåendet har förhoppningsvis försvunnit, så det är nog en bra period för bröllop!
    Ok. Om det nu blir och allt det där kommer jag troligtvis vara runt v 28-31..
  • Drake
    Anonym (gravid brud??) skrev 2010-08-12 19:49:14 följande:
    Det är ju ett alternativ att göra så, men vi vill nog ha festen samtidigt då de flesta kommer att få åka långt...
    Vi kommer att ha vigseln utan folk där och sen blir alla bjudna till festen. Som jag ser det så finns det inga bra alternativ.

Jag vill inte gifta mig i juni då bebisen är bara 7-8 veckor gammal (många människor, smittor osv) och jag vill inte heller vara höggravid (mars/början av april) . Festen vill jag inte ha i december (innan jag blir för stor)  utan jag vill ha en sommarfest

Men det är ju dålig tajming. Vi har försökt bli gravida i över ett år, och så bestämmer sig bebisen för att flytta in just när man har planerat något annat.
Svar på tråden Gravid brud?