Örontermometer AEG FT 4919
SUCK! Har precis köpt en örontermometer opch får den inte att fungera riktigt..antigen är det mig det är fel på, bruksanvisningen eller själva termometern... :S
Någon som har samma sort som kan förklara??
Hittar termometerläget för öronavläsning, trycker in scanningsknappen tills det piper en gång, tar ut termometern och dås ka man trycka på on/mem-knappen för att få avläsningsresultatet i oral avläsningstemperatur. MEN just det där sista får jag inte till GRRRRRRR!!
Får juh fram ett resultat när jag läst av i örat.. men sen när jag trycker on/mem så kommer jag bara vidare till det näst senaste avläsningsresultatet som ligger i minnet... :S Hra provat alla möjliga kombinationer av knapparna men lyckas inte på ngt sätt...o vet inte hur mkt som skiljer mellan öronavläsningsresultta och oralt avläsningsresultat. Provade dock att tempa gumman rektalt, vilket jag LOOOOOOVADE henne att ALDRIG mer behöva utstå när jag nu köpte denna termometer o hon jublade. O nu var jag tyvärr tvungen att bryta det :( Men kan säga att det skiljde nog mer än en hel grad då :S
Någon som vet hur man ska göra... hur denna termometer fungerar..eller åtminstone har en aning om hur mkt det skiljer mellan öron- och munsavläsning???