• Aakashan

Sladdriga Havreflarn

Jag tycker om Havreflarn, men aldrig kommit mig för att göra själv. Jag är van att baka och bakar ganska mycket kakor till födelsedagar etc. Men nu testade jag ett recept från Leilas peace of cake, och dom blev helt sladdriga, dom smakar bra, men havreflarn ska ju vara knapriga.... Vad kan ha gott fel? Är det nån som har testat det receptet?????

• Svar på tråden Sladdriga Havreflarn
  • IsDimma

Havreflar ska vara sega. Då är dom som allra bäst
    Har absolut inga tips. Mina blir misslyckat mjuka jämt

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • MiaAnnette

Kanske för mycket vätska! Går så himla fort att "överdosera" Även om man tycker den är lagom fast då man klickar ut!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
  • Aakashan

Jag följde receptet helt, inte en droppe mer. Men jag tyckte att smeten var väldans lös.... Ska ju ha barnkalas och tänkte roa mig med nåt nytt, ska nog leta upp ett annat recept. Tyckte det var lite konstigt med grädde i faktiskt.

IsDimma skrev 2010-08-12 21:46:24 följande:
    Havreflar ska vara sega. Då är dom som allra bäst
    Har absolut inga tips. Mina blir misslyckat mjuka jämt
    Visst kan dom vara lite mjuka, men dom här var som en pannkaka.... Det var liksom inte mycket vanlig kaka över dem....
  • MiaAnnette
    Aakashan skrev 2010-08-12 21:52:18 följande:
    Jag följde receptet helt, inte en droppe mer. Men jag tyckte att smeten var väldans lös.... Ska ju ha barnkalas och tänkte roa mig med nåt nytt, ska nog leta upp ett annat recept. Tyckte det var lite konstigt med grädde i faktiskt.Visst kan dom vara lite mjuka, men dom här var som en pannkaka.... Det var liksom inte mycket vanlig kaka över dem....
    Äsch! Jaa, ta och testa ett annat recept! Smeten ska ju vara rätt trög i koncistens ju.. Aldrig testat Leilas faktist.. Jag använder det som finns med i "7 sorters kakor"!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
  • Aakashan

Den boken har jag, så jag ska testa den i morgon! Skam den som ger sig. Min dotter gillade pannkakasvarianten i vilket fall, såna ville hon ha på sitt kalas

• IsDimma
    Aakashan skrev 2010-08-12 21:52:18 följande:
    Visst kan dom vara lite mjuka, men dom här var som en pannkaka.... Det var liksom inte mycket vanlig kaka över dem....
    Det är ju stor skillnad på mjuka (äckliga) och sega (goda).
  • Aakashan
    IsDimma skrev 2010-08-12 22:29:23 följande:
    Det är ju stor skillnad på mjuka (äckliga) och sega (goda).
    Sant, men smaken är det inget fel på, fast det är inget man ställer fram och bjuder på
  • IsDimma
    Aakashan skrev 2010-08-13 16:39:47 följande:
    Sant, men smaken är det inget fel på, fast det är inget man ställer fram och bjuder på
    Jo då, det är sant
    Själv gjorde jag en icke bjudbar tårta när jag fyllde år härom sistens.. Den höll inte samman när jag skulle ta kakan ur formen. Den blev till familjen enbart Smaken var ju densamma, men snygg blev den inte.
Svar på tråden Sladdriga Havreflarn