• tjocksockan

Kliande knottror och båsor????

Mitt barn har fått små kliande hudfärgade knottror på händer, fötter och lite på ryggen. På fötterna har de flutit ihop och blivit till vätskefyllda blåsor. Vad kan det vara?? Snälla någon som har en aning?? Har googlat på vattkoppor men det ser inte ut som det och han är frisk i övrigt.

• Svar på tråden Kliande knottror och båsor????
  • tjocksockan

Tack, nu har jag gjort det. Han har ju dock inga blåsor i eller runt munnen? Kliar höstblåsor?

• Teskedsmamman
    tjocksockan skrev 2010-08-12 23:04:12 följande:
    Tack, nu har jag gjort det. Han har ju dock inga blåsor i eller runt munnen? Kliar höstblåsor?
    Ja de kan klia, min minste kille hade bara blåsor på fötterna vad vi kunde se. Blåsor inne i munnen är jättesvårt att se, enda sättet, nästan, att kunna säga att de har blåsor där är att de kinkar med mat och dryck men att det blir lättare med panodil i kroppen.
    3 killar & pojke BF+1 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Novemberstjärnan

Min son fick också.Dessa kliar visserligen inte men små knottror och blåsor på händer, fötter och ljumsken. Nu har det kommit även på knäna. Sökte vård och doktorn sa att det varken är höstblåsor eller vattkoppor. Hon kunde inte ge svar på vad det var, men nu är det bättre. Vi var där i förgår och nu ser allt bättre ut!

• Starkast

Det låter som det min äldsta son får en period varje år. Det kommer runt påsk och försvinner nån gång mitt i sommaren. Ingen orsak har hittats - men de blir fler varje år. Måste ändå vara nån typ av allergi.

Men det är knottror. Kliar han tillräckligt mycket blir de fler, smälter ihop och blir blåsor - som klias sönder.
    Nu avvänder vi både klådstillande medicin och kortisonkräm, men det räcker med att glömma en dag.

Svar på tråden Kliande knottror och båsor????