• Edalia

Varför har regnjackorna inte dragkedjor?!

Har tittat på hur många enkla ofodrade regnställ som helst och inga utav jackorna har dragkedjor, bara knappar?
    varför? ligger typ inte småbarnen i pölarna och leker?

jag förstår faktiskt inte alls! kan någon snälla förklara det logiska?

äger nu två "fantastiska" rekommenderade regnställ utan dragkedjor!

kommer min son att hålla sig torr? Obestämd

sonen är 1 år gammal ( om en vecka )

är regnjackor magiska som inte släpper in vatten i mellanrummen mellan knapparna?

• Svar på tråden Varför har regnjackorna inte dragkedjor?!
  • Hillers

Det går nog att få tag på, bla Lindex brukar ha regnjackor med dragkedjor.

• IsDimma

Det är ju naturligtvis ännu värre för barn, som som du mycket riktigt påpekar mer ofta än inte lägger sig i regnpölar. Men även för vuxna (iaf för mig) behövs dragkedjor för att regnet inte ska hitta in om det regnar och blåser.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Senap

Tja, för att dragkejor inte är vattentäta skulle jag tro.

Det fins lösningar på det men de är dyra och återfinns på dyrare skalkläder. Men visst finns sådana för barn också.

My sugar is raw
  • PerG
    Senap skrev 2010-08-12 23:10:09 följande:

Det fins lösningar på det men de är dyra och återfinns på dyrare skalkläder. Men visst finns sådana för barn också.
    Precis... "tejpade" dragkedjor finns. Det kostar en del så det är säkert därför man inte har det på barnkläder...
  • IsDimma
    Senap skrev 2010-08-12 23:10:09 följande:

Men dragkedjor och knappar borde väl vara bättre än utan dragkedja?
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Senap

Hmm, jag stavar som en kratta ser jag när jag ligger i soffan. Skäms

Helly Hansen hade dragkedjor förrut iaf. på sina galonkläder om det är det du letar efter.

My sugar is raw
  • Hillers

På min dotters regnkläder är det både dregkedja och knappar. Det har aldrig kommit in vatten i dem. Första paret köpte jag på Lindex det andra på ÖB Flört för 249 kr inkl jacka och byxa. Har fungerat hur bra som helst! (Inköpt våren 2009)
    Dyra kläder är säkert jättebra, men inte helt nödvändiga.

• Edalia

såg nu att tråden hamnade fel haha, skulle ligga i barnkläder, någon som vet hur man får den flyttad?

iaf hela regnställ för 250 kr har jag inte hittat utan då endast jackan.

känns så irriterande att ha köpt två jätte fina regnställ jag inte kommer få använda Rynkar på näsan
    känner mig lagom godtrogen och "lurad" haha.

• studentbruttan29

många dragkedjor fastnar lätt, blir förstörda i torkskåp o tvätt.

Det är mina upplevelser.

• Punkster

Ju dyrare desto bättre kvalitet, eller? Att ta bort dragkedjan och bara ha knappar kan säkert vara ett sätt att spara pengar och få ut en billigare produkt till konsumenten?

• Söta Nasse

googla på abeko.  deras regnställ håller bra och har både dragkedja och knappar på en del.

Jag komemr inte byta märke. De går att hitta på coop bla, men de har inte alltid tagit in de med både dragkedja och knappar.

♥ Flyttat till Täby ♥
Svar på tråden Varför har regnjackorna inte dragkedjor?!