Marshmallow fluff
Hur mycket marshmallows ska man ha i när man gör fluff.
Läste nånstans 150g minimarshmallow stämmer dt och kan man ha i 150g stora då om man inte hittar mini?
Tacksam för svar snabbt då jag måste göra fluffet idag. ![]()
Hur mycket marshmallows ska man ha i när man gör fluff.
Läste nånstans 150g minimarshmallow stämmer dt och kan man ha i 150g stora då om man inte hittar mini?
Tacksam för svar snabbt då jag måste göra fluffet idag. ![]()
fluff? du menar inte fondant? alltså som man kavlar ut på tårta?
i sånna fall har jag dessa :
2,37 dl hackade marshmallows
1 tsk vatten
3-4 dl florsocker
Lägg marshmallows i en skål med lite vatten och smält i micron ca 20 sek. De ska puffa upp och bli mjuka. Rör ordentligt i det. Tillsätt florsocker och vatten tills det inte längre klistrar. Ta ut på bakbord och knåda väl i 5-7 minuter. Förvara lufttätt i plastfolie och plastpåse.
eller
MMf eller marsmallowsfondant recept.
200g marsmallows
2msk vatten
2 msk cocosfett
500g florsocker
Smörj en skål med cocosfett, lägg i marsmallows (är de stora kan man dela) mickra med två msk vtn tills de smält. Smörj en större bunke med cocosfett. sikta ner florsockret gör en grop i mitten och häll i de smälta marsmallowsen. Rör med en trä/plastslev eller knåda som vanlig deg...låt vila minst en timme. Förvaras i rumstemperatur.
Kan användas både till modellering och att täcka tårtor med.
Den sista tårtan jag gjorde nu smaksatte jag med gräddkolessens och kakao pulver..
när man arbetar ut det använd florsocker och när jag kavlar smörjer jag med petalbase på underlaget så det inte ska fastna, men går oxå bra med cocosfett.
Håller sig i ca 3 veckor iplastat i plastfolie och plastpåse.
Lycka till!
näpp jag menar fluff. Typ som dumlefluff fast med marshmallow istälet. ![]()
Köp i butik istället :) priset blir detsamma.
okej. borde ju vara samma mängd somm man gör dumle fluff. 180 gr och 3 dl grädde och det spelar nog ingen roll om det är småa eller stora marschmallows. men klipp itu de stora.