• Anonym

Psykakuten

Hur sjuk måste man vara för att kontakta dem? Rädd att de ska avfärda mig!

• Svar på tråden Psykakuten
  • sessan

Antar att det räcker med att må dåligt.Ring dom om du känner att du behöver! Kram

• Anonym

Jag tror inte man funderar på att kontakta dem om man inte mår fruktansvärt dåligt. Men det är ju en akut som man kontaktar när man inte kan få tag i nån annan läkare eller psykolog. Varför behöver du åka till psykakuten? jag gjorde det en gång och det var det jobbigaste jag varit med om.

• Anonym

Tycker du ska ringa dem och prata om hur du mår. Har med varit på psykakuten och jag blev väldigt bra bemött och jag tyckte inte det var speciellt jobbigt, bara skönt att få någon att tala med och hjälp.

• Anonym

10:04

Varför var det så?

• Anonym

Jag menar inte att de var dumma mot mig. Bara att jag mådde så fruktansvärt dåligt när jag åkte dit. Sen var i och för sig läkaren ingen höjdare. För mig var det liksom sista utvägen att åka dit och jag mådde skitdåligt därför var det jobbigt.

• Anonym

Ja funderar oxå på att ringa dit, men är rädd för hur jag blir bemött. Har suttit hela morgonen och försökt få tag på en psykolog. men det verkar omöjligt. Vad räknas egentligen som akut? Får ångest attacker så att jag hyperventilerar.

• Anonym

Anonym 10.09

Trådstartaren här.

Ring till dem. Jag blev väl bemött trots att jag inte har någon psykisk SJUKDOM, utan "bara" något annat. Vad ska jag ta reda på nu...läs min tråd "Förstör min famlij".

Lycka till!

• Anonym

Anonym 10.12

Låste pricis ditt inlägg och det kändes precis som om jag hade skrivit det själv.
    Jag har samma problem och vet inte heller vart jag skall vända mig. Känns så löjligt att ringa till akuten, men får inte tag på nån annan. Vet inte vad man skall säga till dom.

• Anonym

Anonym 10.12

Läste pricis ditt inlägg och det kändes precis som om jag hade skrivit det själv.
    Jag har samma problem och vet inte heller vart jag skall vända mig. Känns så löjligt att ringa till akuten, men får inte tag på nån annan. Vet inte vad man skall säga till dom.

• Anonym

Om du mår dåligt och inte känner att du får hjälp så åk dit! Det du känner är akut ÄR akut...

Jag har åkt till psykakuten en gång då jag kände att jag inte togs på allvar någonstans och inte fick den hjälp jag behövde. Den psykolog jag fick träffa där var helt underbar och hjälpte mig så att jag fick någon att prata med regelbundet.

• Anonym

Pratade just med psyk akuten. Där dom hänvisade mig till bvc och vårdcentralen. Bara för att jag just fått barn. men det är inte därför ja mår dåligt. Förklarade att jag haft depressions problem innan graviditet. Men hon tyckte ändå att det kunde var därför.Men hur lätt är det att få tid där snabbt.

• Upptagen

Åk in ändå! Vi ringde också innan jag åkte in, och då hänvisade de oss till en annan mottagning (som var STÄNGD!) så vi åkte till akuten ändå.

Om du har kommit dit så kan de inte skicka hem dig!

• Anonym

Jag rekommenderar dig att åka in ändå. Jag har jobbat på en stor psykiatrisk akutmottagning och där är det alla sorters patienter, mest folk med enklare depression/ångest/oro. De kan inte neka dig att få träffa en läkare. Som sagt bry dig inte om du kvalar in eller ej, åk in.

• Anonym

Jag rekommenderar dig att åka in ändå. Jag har jobbat på en stor psykiatrisk akutmottagning och där är det alla sorters patienter, mest folk med enklare depression/ångest/oro. De kan inte neka dig att få träffa en läkare. Som sagt bry dig inte om du kvalar in eller ej, åk in.

• Anonym

Man måste inte ringa innan. Lättare att avfärda nån på telefon. Åk in till akuten så får du träffa nån läkare där så fort dom hinner. Man kan få sitta o vänta ett tag men till slut får man prata med nån.
    Har själv åkt in till psykakuten en gång. Var jättehjälpsamma och hur vänliga som helst. Känns det akut för dig så är det också det.
    Kram

• xerxa

jag har alltför många gånger varit i kontakt med psykakuten, en del gånger blivit tvingad :(
    men om du känner ett behov av de, så är de till för dig.. de FÅR INTE avfärda dig, så är det
    var inte rädd vännen, ring/besök de!

• Madickeri

MVC har egna psykologer via BUP. Prata emd din Bm...

Svar på tråden Psykakuten