Inskolning - hemskt jobbigt :(
Vi håller precis på o skolar in o det är så jobbigt :(. Jag känner mig så elak när jag lämnar min dotter på förskolan. Hon gråter när jag lämnar henne o sedan gråter hon emellanåt under dagen säger de. Ska det vara så?
Nu är det 3:e dagen jag lämnat henne. Det gick lite bättre andra gången än första (då hon vägrade äta o grät mer). Sen funderar jag på om de berättar hur mycket hon verkligen gråter el försöker få mig att må bättre genom att försköna det hela?
När jag var med var hon glad hela tiden men nu när jag inte är där gråter hon till o från. Borde man ha krävt att få vara med fler dagar?
Bör jag kräva att "börja om" o vara med igen? Vad är bäst? Igår hade jag lust att bara säga upp mig från jobbet för att vara hemma med min dotter. Men antagligen kommer det inte gå bättre senare heller. Just nu är hon inne i en bra period o inte så mammig som hon är emellanåt så det kanske är en bra period i alla fall.
Hon ska vara där 3 timmar idag. Nästa vecka ska hon vara där 4h/dag o sen blir det mellan 4-6,5 timmar beroende på våra jobb.
Jag vill inte ha en massa historier om hur bra det gått för andra utan jag vänder mig till er vars barn har varit ledsna och undrar hur det gått för er. Ska tillägga att hon inte är hysteriskt ledsen utan mer stillsamt ledsen.
Jag hoppas det vänder snart annars kommer jag få sjukskriva mig för depression elr nåt :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 10:31
Hon är 19 månader snart. Jag har dock hört att det blir svårare ju äldre de blir. Jag vet att flera säger att det är en separationsfas vid 18 månader, men denna har vi inte märkt nu av utan hon är mindre mammig än tidigare. Kanske har hon passerat den?