• Vitsippa80

LCHF på stan

Är ny på LCHF men det går jättebra och jag tror verkligen på detta. Men idag kommer vår första stora utmaning (har semester och har varit i stugan hittills och kunnat styra precis vad och när vi ska äta). Idag ska vi gå på stan, alltså äta ute och dessutom hälsa på vänner och bli bjudna på fika. Fikat kan jag stå emot, maten på restaurangen går säkert att fixa men i vanliga fall när jag går på stan brukar jag ofta springa in på typ Pressbyrån och köpa lite godis, en frukt eller nåt för att hålla shoppingperioden längre utan att behöva sätta mig på en restaurang. Men vad köper man som en "quick-fix" när man kör LCHF, istället för en banan eller kexchoklad liksom? Nåt som går att få tag på i princip varenda kiosk. Tips tack!?

• Svar på tråden LCHF på stan
  • IsDimma

Jag brukar köra på att ha med mig (eller gå och köpa) parrots Nut Mix on the go. Dom innehåller visserligen en del kolhydrater men påsen är inte så stor Och en 86% chokladbit i väskan är väl aldrig fel. Det är iaf vad jag har i min väska idag inför en dag på stan

Och sen när man går ut ch äter lunch så gillar jag buffe där man får plocka som man vill, då hittar man alltid något som är bra

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Bridgett

Man kan ta med en burk med makrill i tomatsås, går ner i handväskan och behöver inte kyla. Om man inte varit så förutseende kan man köpa en sallad, finns ju t o m på pressbyrån numera, om det bara finns med bulgur o likn struntar man bara i att äta det. Om det finns en vanlig mataffär kan man köpa färdigskivad ost i portionsförpackning eller en liten kesoburk.

• IsDimma

Kokta ägg är bra att ha med sig också.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Kamikazee

Nötter är ett bra snack, om man tar med sig hemifrån så kan kalla köttbullar, ost och skinkrullar och dylikt vara ett alternativ.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11 Noel 20100615 kl 15.09
  • Lincon

Min favorit bland snabbmat är kebab eller kycklingkebab med massa vitlökssmör! Jag brukar få mer kebab när jag beställer utan pommes.

Jag kan också käka på McDonald's eller BK och ta en hamburgare ibland om det krisar på resande fot, sedan ber jag dem bara att laga den UTAN bröd, inga problem! På MAX har de en LCHF-meny med hamburgare i sallad, men det är ju inte så mättande eftersom man inte får så mycket mat.

Om jag käkar lunch ute brukar jag välja lax eller kött med bea och extra grönsaker till, i princip alla restauranger har fisk eller kött på menyn. Ska man ha nåt snabbt kan man köpa någon räkröra i någon ICA-butik och slänga i sig.

Det enda restaurangerna jag har problem med är asiatiska eftersom maten baseras på ris. Men man kan givetvis beställa en gryta på en thairestaurang på kokosmjölk och sedan strunta i riset!

Jag har aldrig upplevt problem faktiskt med att äta ute. På pastarestauranger brukar jag ta en antipastro med ost, oliver och salami.

Pizza beställer vi alltid hem för då hinner jag göra min egen pizza och slänga in i ugnen!

Svar på tråden LCHF på stan