• heleneuz

Hur mycket nötfärs till tacos för 10 personer?

Ska ha till,sallad,ananas,banan,tomat,lök,riven ost,gurka och tortillas

• Svar på tråden Hur mycket nötfärs till tacos för 10 personer?
  • heleneuz

Var inte meningen att ha en ledsen min

• LitensPappa

När jag gör åt 2 pers brukar jag göra av 500g. Men då brukar det kunna bli lite över också. Så jag skulle tippa på runt 2kg också.

• Neo

Skulle nog tagit närmre 2,5. ast våra vänner äter ganska bra.

• Annza

Vi var 5 pers föra helgen och gjorde då på 1 kg, så 2 kg blir nog bra som de andra också har sagt.

• Lilah

Räkna runt 150 g/pers. Fast som Hallonröd säger, det är bättre med för mycket än för lite! Du kan ju alltid frysa in om det blir över!!

• Hallonröd

LitensPappa:

Ja jag tänkte som du.....för jag gör också så och det blir alltid över.....men jag använder alltid pitabröd när vi äter tacos och det får inte plats så mycket i dom. Har man tortillabröd så kanske man ta lite mer kött/nötfärs.....

TS:
    Du kanske ska ha 2.5 kg..... ...

• Jordgubbsflickan

jag skulle ta 250 gr /pers...bättre för mycket...Det går ju bra att frysa det som blir över.

Har du testat med gräddgil till? Det är jättegott! Det har blivit vår och våra vännders favorit...det bryter liksom mot det starka.

Skulle också ta paprika och majs till, och för att inte glömma guacamole

• heleneuz

Vi brukar ha kebabsås och tomat/chili tacosås det e smaskens

• Hallonröd

Ja majs, gräddfil och tacosås är ett måste till.... ...brukar ha grön chili också eller jalapenos till.....

• hailey

Guacamole måste man ha till!!
    Det är också väldigt gott som snacks att ha en bit philadelphia ost med mild salsasås över. Sen doppar man med nachos. OBS!! Man ska inte blanda osten och såsen, man tar lite av varje med chipset. Salsan ska bara hällas över osten!

Svar på tråden Hur mycket nötfärs till tacos för 10 personer?