• Pallas

Slutar röka med plåster, mår så dåligt

Håller på med rökavvänjning medelst plåster och i förrgår började jag må riktigt dåligt och undrar om det kan ha något samband. Jag är yr, orkar inget, mår illa, svettas, drömmer konstigt och har mkt dålig kvalitet på sömnen.

Är det någon som råkat ut för något liknande med nikotinplåster? Det är jobbigt nog att bryta mönstret, det är inte kul att må så här också. 

• Svar på tråden Slutar röka med plåster, mår så dåligt
  • Pallas

Glömde säga att det är nionde dagen jag har plåstret idag. Kollade på bipacksedeln och jag har så gott som samtliga biverkningar.

Behöver lite pepp, även om det kändes lite lättare när jag fick en förklaring på måendet, som verkligen inte är trevligt. 

• Pallas

Usch, ska det verkligen vara så här? Spydde på jobbet och tog mig knappt hem med bilen. I torsdags sov jag 20 timmar och orkade knappt sitta.

• Fru U

Nej, så ska det inte vara.

Hur mycket rökte du innan och vilka plåster har du använt?

Svaren bor i hjärtat
  • mariechen

vad har du för styrka på plåstret... kan vara så att du får i dig för mycket nikotin.. kan vara ett tips att sänka styrka och komplettera med tex. sugtabletter eller något vid behov.

• Ettantian

Stackare, jag slutade röka flera gånger innan jag slutligen lyckades!
    De första gångerna testade jag med både plåster och tuggumi men inget hjälpte för mig. Jag mådde precis som du.
    När jag väl lyckades trappade jag bara ner på ciggen och gjorde allt jag kunde för att bryta vanan(den var jobbigast för mig) undvik därför alla saker där man gärna röker under ett tag. Jag lovar dig att det kommer gå! Nu har jag varit utan cigg i 15 månader och det är verkligen det bästa jag gjort.

• Pallas

Rökte ett paket om dagen förut (19 cigg), använder NiQuitin Clear 21 mg. Måste nog gå ned i styrka och se vad som händer, ja. Trist att jag köpte 21 mg för fyra veckor på en gång då... Får man byta obruten förpackning, tror ni? Tveksamt om jag har kvittot kvar.

Så här dåligt har jag inte mått sedan jag var gravid.  

• Fru U

Vilken styrka på ciggen?

Man brukar inte få byta sånt men det brukar inte vara problem att dela dem.

Jag har inte egen erfarenhet men min väninna försökte sluta med plåster och blev jättedålig. För även om hon rökte mycket så släppte plåstret ut nikotin motsvarande hennes dagdos (med cigg) på en timme.

Svaren bor i hjärtat
  • BettanB
    Pallas skrev 2010-08-14 17:06:39 följande:
    Rökte ett paket om dagen förut (19 cigg), använder NiQuitin Clear 21 mg. Måste nog gå ned i styrka och se vad som händer, ja. Trist att jag köpte 21 mg för fyra veckor på en gång då... Får man byta obruten förpackning, tror ni? Tveksamt om jag har kvittot kvar.

Så här dåligt har jag inte mått sedan jag var gravid.  
    Kan du inte klippa dem i delar? Så gjorde jag när jag använda plåster för att sluta, men det var för typ 200 år sen så... Nu sist använde jag Zyban, nikotintuggummin, Sluta-röka-linjen och mängder av morötter. Och jag har inte rökt ett enda bloss på snart 4 år.
    Sorg i BettanMansion.
  • Pallas

Ah, så ni menar att man kan klippa dem i bitar? Då ska jag prova det, tack! Jag är iofs inte röksugen alls, jag mår för illa...Kräks

Svar på tråden Slutar röka med plåster, mår så dåligt