• x karin76

    Hur funkar Prolister för dig? (Tradera)

    Har emellanåt väldiga problem med Prolistern (som ju borde vara ett väldigt praktiskt verktyg för oss som säljer på Tradera). Är det bara jag som har det? Hur funkar det för er andra som brukar använda Prolister?


    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur funkar Prolister för dig? (Tradera)
  • x karin76

    Ska tillägga att enligt supporten misstänker de att mina datorinställningar ställer till det för mig, men jag är tveksam... Det funkar ok för mig (även om det tar lång tid) att ladda upp dagtid, men vill jag ladda upp kvällstid så går det inte alls. Detta trots bildstorlek på ca 100-200 kb, vilket ju programmet ska klara av. Hade det varit mina inställningar som varit problemet tycker jag att då borde det ju krångla även dagtid. Ge gärna kommentarer till vad som strular om ni har problem.


    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • Viktorsmamma

    Jag har ÄN inte haft några fel, bara första gångerna då de inte funkade alls, men med nya datorn har jag haft de klanderfritt, trots  bilder på mellan  200-400kb per bild.

    men jag använder den inte varje gång då jag tycker vanliga sättet går enklare om man bara ska lägga upp 2-5st per gång som jag gör.

    har tyvärr hört att prolistern krånglar för många så hoppas den inte börjar göra de för mig!!


  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2010-08-13 16:05:46 följande:
    Jag har ÄN inte haft några fel, bara första gångerna då de inte funkade alls, men med nya datorn har jag haft de klanderfritt, trots  bilder på mellan  200-400kb per bild.

    men jag använder den inte varje gång då jag tycker vanliga sättet går enklare om man bara ska lägga upp 2-5st per gång som jag gör.

    har tyvärr hört att prolistern krånglar för många så hoppas den inte börjar göra de för mig!!
    Ja oftast blir det manuellt när det är bara 3-4 auktioner, men ska man upp med 20-30 är det jobbigt när den strejkar. Oftast brukar jag ändå skriva auktionerna i prolistern även då det är ett fåtal, och sen får jag manuellt kopiera av dem i stället för att köra listan..
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76

    Testat igen idag, både på eftermiddagen och på kvällen. Funkade vid båda tillfällena, om än lite snabbare på dagen. Bekräftar min teori att anledningen att det inte funkar alls söndag-torsdag är att det är för många som laddar upp under de dagarna...


    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-08-13 15:40:33 följande:
    Ska tillägga att enligt supporten misstänker de att mina datorinställningar ställer till det för mig, men jag är tveksam... Det funkar ok för mig (även om det tar lång tid) att ladda upp dagtid, men vill jag ladda upp kvällstid så går det inte alls. Detta trots bildstorlek på ca 100-200 kb, vilket ju programmet ska klara av. Hade det varit mina inställningar som varit problemet tycker jag att då borde det ju krångla även dagtid. Ge gärna kommentarer till vad som strular om ni har problem.
    Det låter ändå lite rimligt att det är din dator som strular...? Jag har aldrig haft ett endaste problem. Eller jo en söndagkväll förra vintern tog det extra lång tid att ladda upp med pron men annars inga problem.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-08-23 18:55:04 följande:
    Det låter ändå lite rimligt att det är din dator som strular...? Jag har aldrig haft ett endaste problem. Eller jo en söndagkväll förra vintern tog det extra lång tid att ladda upp med pron men annars inga problem.
    Nä jag tycker det är långsökt. Dessutom funkar det ju som sagt då belastningen är låg, om än att det tar lång tid då med.

    Tror problemet har att göra med att jag ofta har fler än en bild per auktion, och systemet pallar liksom inte det.

    Igår la jag upp EN auktion på kvällen, hände INGENTING. Sen tog jag bort alla fyra bilder, laddade upp - gick direkt. Fick manuellt lägga in bilderna sen, men det är ju ok bara om det är EN auktion. Har man 20 auktioner på väg ut orkar man ju inte sitta och ladda in 3-4 bilder manuellt på varje auktion...
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • fru  skuld

    Hur fungerar Prolisern ,Vill egentligen ha den enbart för att kunna skicka  automatiska vinnarmejl till kunden som vunnit Tycker det verkar osäkert att ladda ner programmet Har Windows 10 på min dator ,

Svar på tråden Hur funkar Prolister för dig? (Tradera)