• L1984M

Majsvälling

Hej
    Jag ska börja trappa ned på amningen och undrar om majsvälling går lika bra som vanlig ersättning? Någon som vet?
    Tack! 

• Svar på tråden Majsvälling
  • Trollet Ludenben

Välling ska vara ett komplement till annan mat medan ersättning ska barnet kunna leva enbart på. Hur gammalt är barnet? Äter h*n annan mat med?? Om han äter annat med så går välling bra, annars ersättning.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

Tänk bara på att majsvälling är stoppande och det är bra vid lösa magar.  Men om barnet tål majsvälling varje dag utan att bli förstoppad så är det inga problem.

Älskade ungar
  • La Lola

Välling o ersättning är ju 2 skilda saker.

Ersättning kan jämföras med bröstmjölk.
    Välling är gröt i lös form.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sophiie

Majsvälling är bra att ge när barnen är lösa i magen..
    Kör på ersättning istället. typ nan.

• L1984M

Hon är fyra månader och totalvägrar all sorts ersättning, vi har prövat alla(!) flaskor vi kan hitta. Och idag så prövade vi till slut majsvälling (som är från 4 månader enligt förpackningen) vilket hon gladeligen åt. Jag ska om 3 veckor vara borta dagtid två dagar i veckan och något måste hon ju äta då... Vi har börjat med smakportioner, än så länge mild havregröt och potatis. Gröten ogillar hon också...

• Trollet Ludenben
    L1984M skrev 2010-08-13 18:15:35 följande:
    Hon är fyra månader och totalvägrar all sorts ersättning, vi har prövat alla(!) flaskor vi kan hitta. Och idag så prövade vi till slut majsvälling (som är från 4 månader enligt förpackningen) vilket hon gladeligen åt. Jag ska om 3 veckor vara borta dagtid två dagar i veckan och något måste hon ju äta då... Vi har börjat med smakportioner, än så länge mild havregröt och potatis. Gröten ogillar hon också...
    då skulle jag valt majsvällingen hellre än att tvinga i henne ersättning när det inte funkar.
    Älskade ungar
Svar på tråden Majsvälling