• Anonym

C/o adress??

hej jag ska flytta till ett hus, men han jag ska hyra av frågar om ja kan skriva mig hos min mor istället för på huset(mor bor precis brevid)
    det vill han bara för att huset är sätet för hans företag och han ville inte ändra det för det var tydligen mamma bök å stök med det.
    men nu undrar jag om det skulle funka att ha en C/o adress till huset istället? för då är man väl inte skriven där utan bara får posten dit?

för jag vill gärna inte att min post kommer till min mamma=(

• Svar på tråden C/o adress??
  • MammaTove

Vet inte säkert, men jag tror att du även med c/o adress är skriven på den adressen.
    Jag var c/o hos min sambo innan vi köpte egen lägenhet, för det var han som stod på hyreskontraktet..
    Är osäker dock, men kolla med adressändring eller posten!

• Anonym

Jag förstår inte vad det är som hindrar att du är skriven på samma adress som värdens företag. Det kan väl få plats både ett företag och en boende i huset?

• vaniljbullen

Du är ju inte skriven på en adress förrän din adress är ändrad hos skattemyndigheten. Min bror har bott typ 10 år i Göteborg och har en adress där, dit han får den mesta posten, men är fortfarande (eller i alla fall var han det förut i år) skriven hos vår mamma. Vanligtvis brukar man väl bli överförd när man adressändrar - det har åtminstone jag blivit, bara genom att göra en adressändring. En c/o-adress innebär dock inte att man är skriven där, det har jag varit då jag har bott inneboende under två perioder, men jag tror att man kan skriva sig på en c/o-adress om man t.ex. inte äger lägenheten, eller har kontrakt där så att man t.ex. har sitt namn på dörren, det är å andra sidan rätt enkelt gjort om man bara själv sätter upp en skylt..

• Anonym (C/O)

Jag ändrade nyligen min adress till c/o, hos min kille då jag flyttade dit. Jag blev då folkbokförd på hans adress,alltså är jag skriven där. Så där man har adressen är där man är skriven.

Men annars kan du kanske vara skriven hos din mor och ha din adress där, och själv ringa runt till dom du får din post av och be dom skicka din post dit du bor i form av c/o adress. Så att du får dina räkningar och annat dit du bor, är ju bättre. Tex. att du ringer till din mobiloperatör och ber att i fortsättningen få din räkning på den adressen du bor på, och då uppger du bara c/o adress.

Hoppas du förstår hur jag menar... Jag ringde själv runt innan jag ändrade adressen så att ingen post skulle bli lidande, för jag beställde ingen eftersändning av posten. Och det gick ju hur bra som helst. Gjorde jag en månad innan jag flyttade.

Svar på tråden C/o adress??