• silvergirl

Skulle du kunna göra en abort?

Tänk alltså e normalsituation, du har haft oskyddat  frivilligt sex, graviditeten är normal, allt är okej..
    Förstår inte hur vissa tänker. Det kan låta dömande, men då jag själv har två underbara barn och läser här på familjeliv om personer som har flera barn, sedan plötsligt gör abort, och bara året efter skaffar ett till barn, jag förstår bara inte. Är detta den vanliga uppfattningen? Att abort finns till för att man ska kunna planera sitt liv på ett perfekt sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-03 20:36
    Alla ni som blir stötta, tar illa upp eller kommer på ett lämpligt scenario då abort är att rekommendera(som högriskgraviditer tex) är ni säkra på att ni läst igenom hela ts? Varför svarar ni om ni inte har gjort det? Jag vet att det finns många skäl som kan vara goda nog, och jag pratar alltså bara om dom som lättvindigt gör det lite som ett preventivmedel i efterhand, jag skrev ju i trådstarten, att man sedan kanske skaffar ett barn snart efter att man aborterat ett som inte passade i ens tidschema just då. Förstår ni verkligen inte poängen? Jag tycker bara att det är så kallsinnigt att använda abort på det sättet. Det är bara det jag är emot.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna göra en abort?
  • La Lola

Nä, jag tror inte att jag skulle kunna det.

Det är bra att abort finns (såklart) men de som använder det som nåt slags prevetivmedel är dumma i huvet.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Hannah76

Ja jag tror det (har barn).

Funderade på abort närjag blev gravid med vårt andra barn (det var helt oplanerat och överraskande). Men kom inte fram till några giltiga skäl för mig själv. Vad andra tycker eller  tänker struntar jag i, det var jag somskulle leva med beslutet. Självklart var min partner involverad, han ville behålla från början, men skulle godta och stötta vilket beslut jag än tog.
    Nu är jag såklart väldigt glad att jag behöll.

• Bedhead

Det skulle jag kunna, även om jag gjort två förut och inte tyckte det var några partyn direkt. Jag har två barn, är 40 år och tycker att jag är för gammal för att bli mamma igen. Däremot ser jag ju naturligtvis till att inte ha sex som med stor sannolighet leder till graviditet.

• IsDimma

Nej. Jag trodde inte att jag skulle klara av det och nu efter att jag faktiskt blev gravid så vet jag att det klarar jag inte av. Trots att jag egentligen inte vill ha barn.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • cloudberry79

Ja, jag vill inte ha fler barn. Självklart har jag inte oskyddat sex på grund av det, men olyckor kan hända och då hade jag nog inte tvekat, men det är svårt att sätta sig i situationen.

If you love me - please don't feed me!
  • Schnooglewookiemush

Ja, om jag var tvungen. Mitt andra barn var helt oplanerat, och jag klarade inte av att göra abort. Skulle jag dock råka bli gravid nu så skulle jag vara tvungen att göra abort. Mina två barn som jag redan har går före ett litet frö i magen.

• Blåjeans

Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna göra en abort.
    Jag är inte emot abort, men nej,
    jag skulle aldrig klara av att göra en sådan sak.
    Jag skulle känna mig som en hemsk människa om jag gjorde abort.
    (Jag har två barn).

• Kazeer

Nej, jag tror i alla fall inte det. Jag har två barn (och vill inte ha fler).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Majken

Nej (har barn) ska inte ha fler barn nu heller och därför har jag inte oskyddad sex.

Love my M-girls
  • mammaforever

Nej jag skulle inte kunna göra abort. Men jag skulle aldrig heller ha oskyddat sex om jag inte vill bli gravid.

Svar på tråden Skulle du kunna göra en abort?