Skulle du kunna göra en abort?
Tänk alltså e normalsituation, du har haft oskyddat frivilligt sex, graviditeten är normal, allt är okej..
Förstår inte hur vissa tänker. Det kan låta dömande, men då jag själv har två underbara barn och läser här på familjeliv om personer som har flera barn, sedan plötsligt gör abort, och bara året efter skaffar ett till barn, jag förstår bara inte. Är detta den vanliga uppfattningen? Att abort finns till för att man ska kunna planera sitt liv på ett perfekt sätt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-03 20:36
Alla ni som blir stötta, tar illa upp eller kommer på ett lämpligt scenario då abort är att rekommendera(som högriskgraviditer tex) är ni säkra på att ni läst igenom hela ts? Varför svarar ni om ni inte har gjort det? Jag vet att det finns många skäl som kan vara goda nog, och jag pratar alltså bara om dom som lättvindigt gör det lite som ett preventivmedel i efterhand, jag skrev ju i trådstarten, att man sedan kanske skaffar ett barn snart efter att man aborterat ett som inte passade i ens tidschema just då. Förstår ni verkligen inte poängen? Jag tycker bara att det är så kallsinnigt att använda abort på det sättet. Det är bara det jag är emot.