• anna h29

Finns det fler än Axelsons som utbildar i medicinsk fotvård?

Hej!

Jag är sugen på att utbilda mig i medicinsk fotvård. Har googlat ganska friskt och hittar bara Axelsons utbildning i Stockholm och Malmö plus en privat någonstans uppåt landet. Själv bor jag i Göteborg och undrar ifall någon känner till andra som också utbildar i medicinsk fotvård. 

• Svar på tråden Finns det fler än Axelsons som utbildar i medicinsk fotvård?
  • anna h29

Ville bara säga att jag nu hittat en KY-utbildning till fotvårdsterapeut på 60 veckor som dessutom är studiemedelsberättigad!

• jenniann

Jag går en KY-utbildning i Göteborg och är klar i januari 2011. Utbildningen är på 1 1/2 år, man måste ha undersköterske-utbildning eller liknande i botten.
    Utbildningen är mkt populär, över 100st sökande till 22 platser.
    Men suverän utbildning, en bred och djup utbildning, mkt bättre än Axelssons!!!
    I framtiden , så räcker det inte bara med Axelssons tex om du ska ha avtal med vårdecentraler och andra inrättningar....nya bestämelser kommer!!

• JA77

Det finns faktiskt ett YRKE - podiatriker. En sådan sysslar med medicinsk fotvård. Akademisk utbildning på Karolinska institutet, www.ki.se.

• anna h29

Tack för tipsen! 

Ja, jag är ju sjuksköterska så det försämrar väl inte mina chanser direkt att komma in på KY i Göteborg. Kommer nog inte söka till hösten utan vänta tills nästa höst då min man är klar med sin utbildning.

Jag tyckte också att den verkade vara gedigen med sina tre terminer. Har ni mycket praktik? Vad jag har läst så spås det ett ökat behov av fotvårdare i framtiden - vad säger de på din skola jenniann?

Jenniann - är det ok om jag inboxar dig om lite fler frågor? 

Svar på tråden Finns det fler än Axelsons som utbildar i medicinsk fotvård?