Fula rim på namn? Någon som vet?
Vi tänker på Julia eller Elisabeth just nu.
Är det någon som vill höja ett varnande finger för vissa namn som kan tänkas rimma på något tråkigt?
Vi tänker på Julia eller Elisabeth just nu.
Är det någon som vill höja ett varnande finger för vissa namn som kan tänkas rimma på något tråkigt?
Julia-Fulia
Julle-Bulla
Julla-Knulla
*spånar hejvilt*
Elisabeth-...... rödspätt...
Sisu - Hehehe, man får ta allt i beaktelse!
- "Hur stavar man till Morgan?"
- "Ett stort M med ett litet organ."
Mohahahha!!!! Behöver jag tillägga att jag aldrig kommer att ge något av mina barn det namnet...
julia kan bli julle den fulle
bettan spettan
ida slida
Jasså, andra namn med?
Maja-Baja
Lisa-Fisa
Ulla-Knulla (Fast vem överväger Ulla nuförtiden...?)
Desiree-Diarré
Karl-Anal
Jens-Mens
Noah-Toa
Gry-Spy
I could go on and on...
Finns det nåt namn som inte kan förvrängas? *S*
menar, blir det inte rim, så blir det ju alltid nån annan ändring om man har otur.
Hör ju inte till rim-området. Men, vet ett par som ville döpa sitt barn till ett namn som inte kunde förkortas eller nåt sånt.
Så, de valde styrbjörn..
Ett tag efter det kom en kompis på besök, och det första han frågade var: tja, var har ni rattnalle nu då? *S*
Så, vill man, så kan alla namn ändras till nåt..
Jaa, som ovanstående säger så kan man ju mobba någon som heter... tja, säg Mona (mitt namn) för "Mona kan inte gå på tårna" på samma sätt som man kan mobba någon med exakt rätt outfit i skolan MEN den har skitigt hår, ELLER fult omslagspapper till sina böcker ELLER trampade i hundbajs för en vecka sen..
Mycket hänger nog på att göra barnet självsäkert och icke-mobbnings-emottagligt, då kan man med gott samvete döpa det till Britta eller Ulla....
I de flesta fall.... tillägger jag.... för det finns med allra största säkerhet folk som har blivit mobbade fast de har varit någorlunda självsäkra...
*nynnar* Hon är otroligt het, Elisabet
Man kan göra om många namn till mindre smickrande..
Anton-Fjanton
Emil - Diarrémil
Ellen - På smällen, propellen, bordellen, kantarellen etc (Heter det själv, så jag har nog hört de flesta )
Nora - eh, ja ni fattar...
Som många sagt, det handlar inte om vilket namn man har om man blir mobbad eller inte, utan mer om råg i ryggen och sånt..
cajsa-bajsa
mattias (matte)-Blatte
celina-(låter som) slyna
micke-picke
Anton-fjanton
arvid-slarvid