Inotyolsalva OK runt penis och på pung, spädbarn?
Det verkar som om sonen har blöjeksem runt penisroten och på pungen, är det OK att smörja med Inotyol? Nu ikväll när jag smörjde för andra gången skrek han i högan sky när jag la på salvan.
Det verkar som om sonen har blöjeksem runt penisroten och på pungen, är det OK att smörja med Inotyol? Nu ikväll när jag smörjde för andra gången skrek han i högan sky när jag la på salvan.
Det har hänt att jag gjort det när min son varit röd och det har funkat bra. Han skrek inte för att det gjorde ont av själva smörjningen, då? Jag använder Inotyol nästan dagligen i mitt jobb och har aldrig upplevt att någon fått ont av själva salvan.
Jo så kan det vara, men det måste väl svida en del då. Nu läste jag på Internet om blöjeksem att om det är ilsket rött och glansigt i hudvecken så kan det vara jästinfektion, lät ju inte så bra.
Hej hej jag fick lära mig genom jobbet att inotyol salvan är jätte bra för blöjutslag det lägger sig som en andra hud och skyddar torkar även ut huden lite.. Men den får inte användas om det har gått hål på huden, då ska man istället använda bepanthen. Principen har funkat utmärkt på mina ungar, jag brukar smörja vid minsta lilla rodnad för då försvinner det till dagen efter.
Jag brukar inte använda någon salva vid min sons penis eller pung, när han är lite röd där så brukar jag bara ta av honom blöjan några ggr / dag och sen torka med torr trasa vid varje blöjbyte så det blir torrt och fint under penis =) Då försvinner det röda snabbt.
Tack för svar, ska ringa BVC på måndag om det inte blir bättre.
Jag har tom inotyol i ansiktet på dem när de blir röda och fnasiga av nare på vintern.... det försvinner direkt!
Min barnläkare rekomenderade locobase repair som salva till det mesta Kan även användas runt munnen på barn som använder napp när det är kallt ute.
Kanske tog du för lite kräm? Smeta på ett tjockt lager så slipper du "nudda" det onda, om du förstår vad jag menar. Alltså istället för att smörja in som man gör med typ hudkräm, så applicerar du typ som en ansiktsmask. Hmm kanske ingen bra förklaring... Nåja, funkar kanon på min lilla kille iallafall :)