Vägglöss??
Inatt när jag skulle gå och lägga mig hittade jag ett litet kryp på täcket. det var ca 5 mm långt, halvrunt och gulbrun aktigt, lite genomskinlig.
Jag fick panik och slängde i den i toaletten och slet bort lakanen, för min första tanke var vägglus. 
Jag googlade lite och det känns som att det skulle kunna vara en vägglus, men jag är inte helt 100 eftersom jag inte tittade på den så noga.
Idag har jag dragit ut hela sängen och dammsugit alla lister. Jag har inspekterat lakanen jag slet bort, och där finns det lite små svarta prickar, men inga blodfläckar. Jag läste att man kunde blöta lite på de svarta prickarna och om dom smetar ut sig så är det bajs från lusen. Men jag vet inte om det blev så värst utsmetat när jag provade, utan de svarta prickarna fastnade mest bara på pappret.
Jag har panik här IFALL det skulle vara en vägglus.
Jag har inte varit utomlands eller köpt begagnade möbler, men jag bor i ett hyreshus..
Jag tänkte ringa anticimex på måndag och rådfråga dom vad dom tror.. men jag mår skitdåligt av att veta att det kan vara vägglös. Har noll lust att gå och lägga mig ikväll.
Jag undrar lite om det finns någon som har erfarenhet av dessa vidriga kryp??
Hur upptäckte ni dom?
Sen undrar jag om någon vet om det är jag som får stå för kostnaden av anticimex eller om det är hyresvärden?
MYCKET tacksam om någon kan svara.. Jag mår illa.