• Puls

Hur sover ni på natten?

Varför väljer ni slå ui dom svagaste grupperna i vårt samhälle som dom som är långtidssjukskrivna och dom som saknar arbetsförmåga.

Barn och gamla.

Alla vi förlorar på både att så mycket privatiseras samt att ni tar ifrån människor som oss möjligheten till ett värdigt liv.
    Och allt detta för att serva dom som redan har det bra, vi ska offras på deras bekostnad.
    Tja dom är ju en större väljargrupp.

Jag har en vän som tagit sitt liv pga er politik, så min fråga är:

"Hur sover ni på nätterna?"

• Svar på tråden Hur sover ni på natten?
  • Centerpartiet

Det går inte att svara på frågan/frågorna/påståendena, då påståendena är osakliga
    Alliansen slår inte ut de svaga grupperna de blev  utslagna med den förra regeringens politik. Tänk alla 19- 25-åringar jag mött som blivit förtidspensionerade pga drogmissbruk. De  blev verkligen dömda till ett liv i misär och utanförskap
    Barn har väl inga långtidssjukskrivningar eller saknar arbetsförmåga? Däremot måste jag starkt ifrågasätta varför våra barn mår psykiskt sämre än elva andra jämförbara länder? Vi har börjat ta tag i den frågan från flera olika håll, bla stärkt barnpsyk. Själv driver jag att vi måste forska på förskolans effekter De gamla, ja de har för första gången på många många år börjat få makten över sina liv. De kan nu bestämma var de ska bo vem som ska städa, vart det ska städas, vilken mat de ska äta osv. Beklagar att din vän tagit livet av sig, men även självmorden har minskat till antalet
    Jag är först med att beklaga om någon "faller mellan stolarna" i trygghetssystemet. Alla har rätt till  trygghet och systemen ska vara formade så att det hjälper och inte stjälper och det arbetar vi aktivt med att det så ska vara så

Svar på tråden Hur sover ni på natten?