• Madicken 71

Ingen kärlek alls under ramadan?

Hej och hoppas alt går bra för er som håller ramadan! Nu till min fråga. Min pojkvän är en av er som fastar nu. Det som jag tycker är kämpigt är förstås att jag inte får röra honom, krama eller pussa. Och jag trodde man fick även göra det efter solnedgång, lika väl som att äta igen. Men icke. Han är kall som en isbit, och jag lider. Ni kanske tycker det är löjligt av mig, men jag tycker det är super svårt. Sex kan jag vara utan en månad, men små saker som att hålla handen i soffan, en puss eller krypa in i hans famn, är tortyr för mig att vara utan! Varför får man inte beröra under denna månad, men annat går bra när väl solen gått ner?

• Svar på tråden Ingen kärlek alls under ramadan?
  • ThePointOfItAll

VI hade det så första året, men nu efter vi gift oss så är det som vanligt efter solnedgången. Det är lite kämpigt första dagarna med att inte röra varann, jag fastar ju inte så jag glömmer lätt.
    Man ska väl helt enkelt hålla sig borta från njutning och sånt som stör ens koncentration på Gud.

Det är lite dubbelmoral, han får inte röra dig för att ni inte är gifta, men han borde ju egentligen inte ens ha en flickvän om han ska följa reglerna...

• UntilTheDark
    ThePointOfItAll skrev 2010-08-14 09:30:01 följande:
    Det är lite dubbelmoral, han får inte röra dig för att ni inte är gifta, men han borde ju egentligen inte ens ha en flickvän om han ska följa reglerna...
    Exakt vad jag satt och tänkte på. Ho ho....jag säger då det.
  • Rosen1971
    Han är din pojkvän....inte din man och enligt koranen är det bara hans fru han får pussa vid solnedgångenFlört..egentligen får han inte ens ha en flickvän att pussas med överhuvudtaget...det haram!(förbjudet enligt islam)
  • LivL

Första gången min man fastade var det ju meningen att vi inte skulle röra varann... Men men...

Däremot så hade det inte alls stört mig faktiskt. Jag valde honom för den han är, han hade inte varit denna underbara person om han inte var musse.

• Bedan
    Madicken 71 skrev 2010-08-14 09:06:11 följande:
    Hej och hoppas alt går bra för er som håller ramadan! Nu till min fråga. Min pojkvän är en av er som fastar nu. Det som jag tycker är kämpigt är förstås att jag inte får röra honom, krama eller pussa. Och jag trodde man fick även göra det efter solnedgång, lika väl som att äta igen. Men icke. Han är kall som en isbit, och jag lider. Ni kanske tycker det är löjligt av mig, men jag tycker det är super svårt. Sex kan jag vara utan en månad, men små saker som att hålla handen i soffan, en puss eller krypa in i hans famn, är tortyr för mig att vara utan! Varför får man inte beröra under denna månad, men annat går bra när väl solen gått ner?
    Så din pojkvän fastar under ramadan men har utomäktenskapliga förbindelser med dig? Så skenheligt.
  • Madicken 71

Fick ett sms nu av han att det inte blir mer pussar och sex innan vi gifter oss! Saken är att vi skulle gift oss nu i okt, men sköt fram det till feb. Jag ville vänta lite, då allt mellan oss gått väldigt fort. Att inte få röra honom under ramadan, kan jag acceptera. Men ytligare ett halvår??? Om jag fått det valet när vi träffades, men sex, pussar och kramar har varit ett starkt mellan oss. Jag  skulle kunna leva utan sex tills vi gifter oss, men ingen beröring alls! Jag kan inte..Hjälp, mitt hjärta är krossat.

• UntilTheDark

Och det bara skrev han sådär helt plötsligt? Eller skrev han så när du ifrågasatte varför han kunde ha det innan han var gift med dig tidigare?

Svar på tråden Ingen kärlek alls under ramadan?