• Fjorren

Blödning...en vecka efter mens. Vad är det som händer?

Fick en blödning imorse och såg nyss att det fortfarande blöder. Ungefär som när man är inne på sin tredje mensdag; typ rätt mycket blod / flytningar med andra ord.
    Jag hade min vanliga mens för omkring en vecka sen och brukar alltid ha regelbundna mens-cykler.. - så denna blödning är helskum att få!
    Vad tror ni det kan vara?

Har tänkt ett eventuellt missfall? Men njae...stämmer ändå inte riktigt.
    Har som sagt regelbundna mensperioder. Och med två småbarn hemma så blir det sex aaaaaldeles för sällan, tyvärr ;) Hade iofs lite skoj med min man den 21a juli (Ni ser!! Skrev tillochmed upp när det skedde senast!!...Suck) iallafall...men efter den gången så fick jag sen min mens som väntat första veckan i augusti...

Därför blev jag rätt så tagen imrose när jag såg blödningen...
    Hmmm...

Nån som varit med om samma sak? Eller nån som har nån teori om varför jag plötsligt får en "mens-blödning"?

Kan ju även nämna att när jag var gravid med barn nr 2 så fick jag en likadan blödning i graviditetesvecka 8. Men då visste jag ju om att jag var gravid. Nu borde jag som sagt inte vara gravid men får en sån slags blödning iallafall...

Klurigt....

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • Svar på tråden Blödning...en vecka efter mens. Vad är det som händer?
  • Tingeling83

Tycker du ska ringa 1177 , bm eller gyn , rådfråga !!!

Kvinnokroppen är en lustig sak

Klart man blir oroad när man blöder som mens igen & man redan haft mens , hade jag med blivit lite fundersam!

Ta ett test & kolla , kan du utesluta en sak kanske .....

Kärlek
  • Fjorren

Vart kommer man om man ringer 1177?? Är det nåt gyn / rådfrågningsnummer?
    ja du har rätt...man blir orolig när nåt blir skumt med ens kropp.... Hmmm...

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • Tingeling83
    Fjorren skrev 2010-08-14 09:15:13 följande:
    Vart kommer man om man ringer 1177?? Är det nåt gyn / rådfrågningsnummer?
    ja du har rätt...man blir orolig när nåt blir skumt med ens kropp.... Hmmm...
    1177 är sjukhusrådsgivningen eller vad de heter

Gyn kan du bara kolla upp numret på närmaste sjukhus
    Kärlek
  • Tingeling83

Men spring ner på apoteket , köp ett test annars för kolla upp .... sen boka en gyn tid !

Kärlek
  • Fjorren

Men vad dum jag känner mig nu, haha...du skrev test och jag tänkte på nåt sjukdomstest av nåt slag, så jag förstod inte först vad du menat.
    Men du menade köpa ett gravtest på apoteket? Jeppsideppsi det hade jag iofs tänkt jag skulle göra idag när vi handlar... - men bra där; då tänkte vi samma iallafall

• Tingeling83
    Fjorren skrev 2010-08-14 09:27:42 följande:
    Men vad dum jag känner mig nu, haha...du skrev test och jag tänkte på nåt sjukdomstest av nåt slag, så jag förstod inte först vad du menat.
    Men du menade köpa ett gravtest på apoteket? Jeppsideppsi det hade jag iofs tänkt jag skulle göra idag när vi handlar... - men bra där; då tänkte vi samma iallafall
    hehe
    Lugnt!

Ja köp ett test kan man utesluta de ,  eller vad de nu blir
    Kärlek
  • fetsnygg

skulle gissa på en mellandagsblödning bara.. du  kanske har någon tillfällig hormonrubbning eller så? har du något preventivmedel? om du äter något hormonbaserat eller tar spruta eller så, så är det ju inte helt ovanligt att man kan få en blödning när man inte skulle haft den egentligen..

• Fjorren

En mellandagsblödning kanske oxå kan vara orsaken, bra tänkt där. Nej, jag tar inga preventivmedel alls så nåt sådant kan inte ligga bakom... - fast hormonrubbningar kanske man kan få ändå? 
    En annan tanke som slog mig... - jag bör ha ägglossning just de här dagarna, eller kanske imorrn / övermorrn då egentligen. Kan man få en mindre blödning i samband med ÄL kanske? Har iofs aldrig fått det tidigare men sånt kanske kan hända emellanåt?
    Ja, jag vet inte..jag bara spånar lite.

• Tingeling83
    Fjorren skrev 2010-08-14 09:47:26 följande:
    En mellandagsblödning kanske oxå kan vara orsaken, bra tänkt där. Nej, jag tar inga preventivmedel alls så nåt sådant kan inte ligga bakom... - fast hormonrubbningar kanske man kan få ändå? 
    En annan tanke som slog mig... - jag bör ha ägglossning just de här dagarna, eller kanske imorrn / övermorrn då egentligen. Kan man få en mindre blödning i samband med ÄL kanske? Har iofs aldrig fått det tidigare men sånt kanske kan hända emellanåt?
    Ja de man nog få , kankse de !
    Kärlek
  • fetsnygg
    Fjorren skrev 2010-08-14 09:47:26 följande:
    klart man kan få hormonrubbning ändå.. men om du är orolig så borde du ta kontakt med mödravården/ kvinnokliniken på måndag, så dom kan utesluta cellförändringar eller så.. man ska alltid vara försiktig
Svar på tråden Blödning...en vecka efter mens. Vad är det som händer?