• Anna Paulita

Fyller man jämnt som 35 åring?

Jag hade samköra dop och min 35 års fest senare i år, mest av praktiska orsaker men även för att jag inte orkar ha två tillställningar på en och samma höst. Men nu har jag hört besvikna röster från mina vänner som tycker jag ska slå mer på stort när jag ändå fyller 35. För att jag fyller jämnt? Och det är här jag blir förvirrad....fyller man verkligen jämnt när man blir 35? Jag trodde det var 20,30,40 osv som räknades som jämnt. Inte 35 väl?

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Svar på tråden Fyller man jämnt som 35 åring?
  • TheMother

Det är nog olika vad som räknas jämnt. I makens släkt så räknas var 5:e år som jämnt.

Mamma till Anton 080920
  • La Lola

35 låter konstigt för min del.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lalalong

Nej talet 35 är inte jämnt, därför tycker inte jag att man "fyller jämnt" när man fyller 35 heller. Och jag tycker heller inte att det är något särskilt extra att fylla 35, om det är det man menar med att "fylla jämnt".

Klara 060504, Alva 100117
  • Kinya

Nja, det tycker ju inte jag.

10, 15 (en viktig ålder för den som fyller), 18 (myndig), 20, 25 (för att det är hälften av 50), 30, 40, 50, 60, 65 (pensionsåldern), 70 ... osv kan jag tycka är lite mer speciella än andra. Men 35? Nja... det är väl upp till den som fyller om h*n vill slå på stort då. Det är det visserligen de andra också men då känns det mer motiverat att fråga om det blir en stor fest.

• Anna Paulita

Min svärmor gjorde och en stor grej av att jag fyller 35 och jag förstår inte alls vad grejen är, men det är kanske som någon av er skrev, att det är olika för olika personer.

• himla

jag har precis fyllt 35 å inte tyckte jag att det va något speciellt ... men som ovanstånde har sagt ... det är nog väldigt olika hur olika släkten ser på det !!!

mao ..bestäm vad som blir bäst för dig !!!

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4
  • Anna Paulita

Jag har redan bestämt mig, så det handlar egentligen inte om det. :P Jag var bara nyfiken på om det var jag som var konstig eller alla andra i min närvaro.;)

• Jezamine

Nej det ser du ju om du,slutar på 5 en udda siffra

Avstängd tills vidare
  • Tygtiiger

Heh, nej, man är bara halvvägs till 70

Krupke, we've got problems of our own!
  • Mälaröbo

En jämn siffra går att dela på 2. Så NEJ, du fyller inte jämnt.
    Däremot väljer många att fira även 25, 35, 45 osv på ett lite större sätt, men man fyller inte jämnt för det.

• Anova

Är det inte så att man firar *5 då man blir äldre? Jag vet många som firar sin 75-/85-/95-årsdag lite extra, men då man är så ung som 35 är det inte lika viktigt (kanske för att man tros ha flera jämna födelsedagar framöver och de gamla bara har ett litet antal jämna kvar? )

Själv kommer jag fira 35 med stor släktmottagning, och då fira tillsammans med min syster som fyller 30 strax innan mig. Det gjorde vi då jag fyllde 30 (och hon 25) och jag 25 (och hon fyllde 20). Övriga födelsedagar firar jag inte alls.

Svar på tråden Fyller man jämnt som 35 åring?