Vad var anledningen till att du gjorde abort?
Om man inte vill kommentera kanske vi kan hjälpas åt att puffa upp tråden i alla fall?
Om man inte vill kommentera kanske vi kan hjälpas åt att puffa upp tråden i alla fall?
Jag gjorde abort därför att jag inte var redo att bli förälder.
Jag har alltid haft målet (och lyckats med det) att inte bli förälder innan jag är mogen för det på alla sätt och vis ekonomiskt så väl som möjlighet att ge barnet trygghet och stabilitet.
Jag var 16 år gammal och inte på långa vägar redo det ansvaret och valde därför att göra abort. Det har jag aldrig ångrat för mitt liv hade inte sett ut på det sätt det gör idag om jag inte gjort abort och inte heller hade jag varit mor till de barn jag idag har.
Har gjort 2 aborter, första var min dotter bara 11 månader och hade en del operationer framför sig, andra gången hade vi en stor hjärtoperation som väntade för dottern.
Jag gjorde abort för 16 år sedan... var ihop med en kille som absolut inte ville, hade precis kommit ur ett äktenskap där vi inte kunde få barn.
Om jag hade behållit hade jag blivit ensamstående, utan jobb, bostad och knappt ens akassa... jag hade suttit fast i en håla som jag inte ville bo i... allt kändes bara hopplöst.
Idag är jag glad över att jag tog smällen och gick igenom aborten, men jag ångrar så att jag försatte mig i situationen.
Annat: För att jag inte ville ha dom barnen.
Jag kunde inte rösta
Jag blev gravid trotts att jag hade spiral och min man åt cellgifter som skulle göra honom så gott som steril.
Vi valde abort pga att det fanns en ganska stor chans att barnet skulle vara missbildat och för att det inte passade in i vårat liv just då, hade en bebis på 5 månader som var hjärt sjuk och två barn som har diagnoserna ADHD, Asperger och Tourettes en till att ta hand om skulle ha blivit alldeles för mycket.
vill inte ha barn
annat skäl: eftersom jag blivit gravid med preventivmedel och ändå haft mens upptäcktes det inte förrän jag genomgått en operation och tagit jättestarka läkemedel som man inte får ta under graviditet. Vet inte om det borde vara under 'missbildat' elller inte men ville inte ta risken.
Jag fick en dotter i feb -98, och gjorde abort juni -98, då gravid i v. 12.. Fanns inte ens på kartan att behålla..
Jag visste inte vilkenav två som var pappan och då kändes det fel gentemot barnet, mig och de två potentiella fäderna att behålla.
Ville inte ha barn då.
Valde att det inte passade in i vårt liv. Men det är väl egentligen inte hela sanningen. Gjorde abort efter påtryckningar från min pojkvän som absolut inte ville ha barn. Han hotade med att inte hjälpa till alls, påstod att det skulle förstöra hans karriär som betydde mycket för honom osv. Jag orkade inte kämpa emot det tillslut utan gjorde abort. Har ångrat det sedan dagen efter när jag insåg vad jag gjort.
Jag var 18 år, ung och jävligt omogen. Dessutom ville killen jag var sambo med då, inte ha det....Så jag valde abort.
gjorde abort då ja var 19-20 år nån gång ja var inte redo gick fortfarande på gymnasiet barnet skulle kommit dec och ja hade 6 mån kvar på gymnasiet och de ville ja inte missa.. Sen dessutom ville killen inte ha barnet först...
Misstag; blev gravid men insåg att jag inte vill ha barn.
Jag gjorde abort för att barnet var så pass missbildat att det inte skulle överleva graviditeten ut...