• dripdrop

Namn som funkar både på svenska och engelska

Min sambo är engelskspråkig och jag svensk så självklart har vi helt olika uppfattning om  vissa namn.

Nån som har tips på namn som låter ungefär likadant på båda språken? Både pojk- o flicknamn då vi inte vet vad det blir ännu! Jag heter Amanda o pappan Leon.

Namn vi har pratat om är Isabella, Lily, Linnea.. men inget känns klockrent. Annars är hans namn ett som jag gärna hade tagit till en son

• Svar på tråden Namn som funkar både på svenska och engelska
  • Här och nu

Ellen, Rebecca, Linda, Mary, Maria, Emma, Emely, Sarah, Tina, Lisa, Elsa, Sofie, Sofia, Josefine, Julia, Anna, Beatrice, Diana, Erica, Fanny, Hanna, Jenny, Jessica, Nicole, Nathalie, Olivia, Sandra, Victoria.

Adam, Eric, John, Noa, Marcus, David, Daniel, Jim, Jimmy, Fred, Jonathan, Lucas, Peter, Samuel.

• Ullio

Milton
    Douglas
    Jack
    Elliott
    Vincent
    Philip
    Oliver
    Benjamin
    William
    Wilmer

Angelica
    Charlie
    Cornelia
    Noelle
    Celine
    Bianca
    Molly

:D

• dripdrop

Åh det var flera namn där som jag inte har tänkt på -bra!!

Känns som att det är mycket svårare att hitta pojknamn. Vill helst inte ha något för..bibliskt namn liksom. Noa tycker jag om annars. Även Elliott! Det funkar ju egentligen till både flicka o pojke.

• Michiyo

jag och min sambo hade samma problem.. men dom mest tilltalande namnen rebecka (redan sagt) gabriella/gabrielle, duncan och ryan..

sen finns ju scott, liam, ann, dan och paul

finns ju massor av namn så det är svårt att komma hiåg dem :)

• Här och nu
    dripdrop skrev 2010-08-14 17:41:10 följande:
    Åh det var flera namn där som jag inte har tänkt på -bra!!

Känns som att det är mycket svårare att hitta pojknamn. Vill helst inte ha något för..bibliskt namn liksom. Noa tycker jag om annars. Även Elliott! Det funkar ju egentligen till både flicka o pojke.
    Många namn är bibliska utan att man tänker på det. Varför ville du inte ha såna namn? Ok, Adam, Maria osv kan du ju undvika, men andra...
  • Här och nu

Bianca, Benjamin, Tom, Tim.

• Här och nu

Mellissa, Clarissa, Cassandra, Kendra, Tanja, Jane, Gabriella/Gabrielle, Annie.

• Ullio

Ja, både Elliott och Charlie funkar ju på både killar och tjejer.. :D

• Här och nu
    Ullio skrev 2010-08-14 19:04:15 följande:
    Ja, både Elliott och Charlie funkar ju på både killar och tjejer.. :D
    Fast jag anser att de är typiska killnamn.
Svar på tråden Namn som funkar både på svenska och engelska