• Katitziii

Erfarenhet av G-punktsorgasm?

Jag har aldrig upplevt en G-punktorgasm. Min fundering är hur känns skillnaden mellan en G-punktsorgasm och en klitorisorgasm..??

Är det svårare att få en G-punktsorgasm eller är det bara jag? Iof kan jag bara få orgasm men hjälp vibrator. Skrikandes

• Svar på tråden Erfarenhet av G-punktsorgasm?
  • Anonym (Pelle)

Var sitter g-punkten?

• Anonym (Här med)

G-punkten sitter straxt ovanför urinblåsan. Jag kan inte hitta den själv men min man kan det!! Eller så har jag bara inte tillräckligt med tålamod. En körtel som växer ju skönare det är. Såååå otroligt skönt när han är där . Det är två helt olika slags orgasmer med G-punkt o klitoris Solig

• FruT81

När du stoppar in fingrarna mot "magsidan" av slidan ca 5 cm in  finns ett räfflat/knottrigt område som kallas g punkten. Den sitter sammanbunden med klitoris med massor av nervtrådsändar. Klitoris orgasm tar i genomsnitt (efter vad jag läst så ta det med en råge salt) 15 min och en g punkts orgasm kräver lite mer uppvärmning ca 30 min. Sen är det väl jätteolika från tjej till tjej och hur upphetsad man är. Ibland går det ju supersnabbt med en klitorisorgasm, men en g punktare har tagit lite längre tid för mig och är på ett annat plan än klitorisorgasm. Jag tycker att g punktsorgasmen (om man får en "fontän") är mycket starkare än en klitorisorgasm......den liksom blixrar framför ögonen och gör benen jättesvaga och jag blir jätte trött efter en sån omgång. Men de känns på helt olika vis!!

• Katitziii

Ok, jag har beställt en we-vibe nu så jag ska utforska detta.Tungan ute Någon med erfarenhet av den? Funkar den bra med en parter?

• Anonym (erfaren)

För mig fungerar det med och utan partner, men helst med hjälp av dildo som min sambo mer än gärna hanterar. Han brukar nästan alltid utföra oralsex till en början för att sedan fortsätta med dildon en stund, eller samtidigt som han njuter av oralsexet själv. Ibland väntar han tills jag fått "vanlig" orgasm, ibland inte, innan han uppmuntrar mig till fontänorgasm. På senaste tiden har jag kommit underfund med ett väldigt bra knep som fungerar varenda gång att uppnå detta.

Lyft höfterna en aning så underlättar det allting mycket mer. Efter en kort stund börjar du känna att du är nära och, är du som mig, borde din partner höra när det händer och gör då snabbare rörelser med dildon. Påminn din partner att låta dig andas emellanåt, annars känns det som att du inte får tillräckligt med luft eller tid för tid innan nästa fontänorgasm. Vissa gånger gillar jag fontänorgasm bättre genom analsex, men det beror på från gång till gång.

Vore det inte för rädslan för att blöta ner lakanen för mycket skulle jag nog komma mer och längre. Kanske ska inskaffa oss ett skydd för detta eller sånt speciellt lakan eller testa på golvet som går att moppa efteråt.

• acer

Tja!
    Vi använder en g-punktsvibrator. Ingen av oss lyckades hitta den :( förut. När jag surfade runt lite hittade jag tips på den. Den har flera olika typer av vibrationer och är formad så den verkligen bara ska stimulera ett visst mindre område. När vi tagit några glas vin en lördagkväll tog jag fram den med lite musik på (för att få bort det lilla surr som blir om såna grejer). Sen var det bara "krypa ner", använda tungan utanpå och g-vibratorn sakta fram o tillbaka inne i. Först fick hon vanlig orgasm och tyckte det var bra så, men jag fick i alla fall fortsätta ett tag till. Sen hörde man på andningen och ett ord "-där!". VI HADE HITTAT DEN!!! Jag hade slutat göra något annat utan bara den gjorde jobbet nu. Efter några minuter till på samma ställe så fick hon en grym orgasm, det var rejäla skakningar o ljud då! As grymt.
    Länk till sidan vi köpte från här.
    Helt anonymt brunt litet paket kom dagen efter att vi beställde.

Den kan jag verkligen rekommendera!!! (Hon använder den även helt själv när jag inte är hemma - och vi "snackar" i telefon he,he). Så den funkar på egen hand oxå! 299pix fraktfritt kan jag läsa mig till

Svar på tråden Erfarenhet av G-punktsorgasm?