• Anonym (vill bli gravid)

Dåligt med ägglossningssekret =(. Vad gör jag?

Jag och min man har försökt bli gravida ett tag nu, vi har en dotter tillsammans innan. När vi försökt bli gravida förra gången hade jag gott om ägglossningssekret, dvs rikligt med trådiga flytningar. Då tog det oss 2 försök att bli gravida.

Nu har jag i princip inga ägglossningsflytningar, lite lite lite ökade flytningar nån gång runt ägglossningen, men definitivt inte trådiga och absolut inte mycket. Ägglossningstesten visar stegring så jag antar att jag ägglossar. Men varför får jag inga flytningar? Kan detta vara anledningen till att jag inte blir gravid? Börjar bli tokig snart när månad efter månad går och inget händer.

Någon som vet vad man kan göra?

• Svar på tråden Dåligt med ägglossningssekret =(. Vad gör jag?
  • Anonym (m)

förut hade jag också rejält med typiska äl-flytningar men när vi väl satte igång och försöka så höll jag utkik efter dom men inget hände men jag blev gravid på andra försöket, hade inga flytningar alls när jag blev gravid!

• Anonym (vill bli gravid)

Okej. Bra att veta,

Ingen annan som har något att säga?

• Anonym

Jag har aldrig haft ÄL-flytningar och jag är gravid. Det är ju inte flytningarna som avgör om du kan bli gravid, utan om du har ägglossning. Har du testat med ÄL-test? Om inte, börja med det.

Om du inte får utslag på testen, sök vård så att ni får utreda varför du inte får ägglossning.

• Anonym

Jag har aldrig heller haft nå ägglossnings flytningar och jag är också gravid. Det tog dock 1½ år innan jag blev gravid. Ibland tar det tid bara.
    Lycka till!

• Anonym

Jag har aldrig nånsin fått de typiskt trådbildande flytningarna som de flesta får vid Äl. Jag har ändå två barn idag som blev till på 1:a respektive 3:e försöket.
    Jag tror att alla har dessa flytningar, på vissa är de så rikliga att överflöder rinner ut.  På oss andra finns de bara uppe vid tappen eller inne vid livmoderhalsen, och det räcker ju.

Svar på tråden Dåligt med ägglossningssekret =(. Vad gör jag?