• Anonym (förvirrad)

Menskopp, vilken storlek????

Håller på att bli tokig av storleksguiden för menskopp. Tänkte prova en då man hört så mycket bra om den. Men vad ska man välja?

Använder främst mini-tampong - Ja
    Jag har fött barn vaginalt - Ja

SKa man välja medium kanske??

Detta stämmer på mig:  Välj i första hand storlek  Jag använder främst mini-tampong   S  Jag använder främst plus-tampong eller större  L  Jag är tonåring  S  Jag är 20-30 år och har inte fött vaginalt  M  Jag har fött barn vaginalt  L  Jag är 28+  L      Särskilda storleksfrågor:  Välj i första hand storlek  Jag har riklig mens  L   Jag har riklig flytning vid ägglossning och vill använda kopp då (ej vid mens)  S

• Svar på tråden Menskopp, vilken storlek????
  • JAG är BÄST

Som jag kan utläsa det hela så ska du ha en "M"..

Jag fyllde själv i mitt "frågeformulär" å så skulle jag ha en L,,,,,,och beställde en sådan. DOCK blev den på  tog för stor så jag fick skicka tillbaka den och fick en"M-diva-kopp"

Du får ju använda den,,och skicka tillbaka den om inte stl passar.

Jag använde min 2mån innan jag fattade att min var för stor pga att jag fick ett "veck/glapp" därav att den läckte på sidan om å att jag kände av den,,vilket man inte ska.

• princess of hearts

Jag är som du, blöder inte så mycket och har fött vaginalt och jag beställde medium men den känns inte bra vilket gjort att jag lagt undan den. Dumt, jag borde självklart hört av mig till m-kopp.se där jag köpte den. Nu funderar jag på om jag ska beställa en small och hoppas att den fungerar eller om det bara är så att menskopp inte passar mig..

Någon som har råd och hur har det fungerat för dig ts?

Svar på tråden Menskopp, vilken storlek????