• BeautifulFlower

Emmaljunga Ozone eller Nitro City?Förslag

Funderar på att köpa någon av vagnarna..läste lite om dom och tycker dom är rätt lika. Förutom att nitro city hade lite mindre sittdel men hade istället insektnät och solskydd (inbyggt?).

Vilken tycker ni är bäst..ni som har någon av dessa modeller. Eller finns det någon bättre modell

• Svar på tråden Emmaljunga Ozone eller Nitro City?Förslag
  • Fiia78

Jag har en Nitro och är jätte nöjd!
    Har Citykorgen, just nu. Kollade på Ozone på ELhemsida, tycker att den ser lite konstig ut faktiskt men men vi har ju olika smak och jag har inte sett den i verkligheten.
    Mindre sittdel vet jag inte om Nitron har det står ju att båda är 90cm.
    Nitros sittdel har inbyggt insektsnät, tyvärr finns det inte i citykorgen (men den kanske du inte ska ha?)

• BeautifulFlower
    Fiia78 skrev 2010-08-15 11:27:14 följande:
    Jag har en Nitro och är jätte nöjd!
    Har Citykorgen, just nu. Kollade på Ozone på ELhemsida, tycker att den ser lite konstig ut faktiskt men men vi har ju olika smak och jag har inte sett den i verkligheten.
    Mindre sittdel vet jag inte om Nitron har det står ju att båda är 90cm.
    Nitros sittdel har inbyggt insektsnät, tyvärr finns det inte i citykorgen (men den kanske du inte ska ha?)
    Okej..vad är citykorgen för något då?
    Jo jag tycker också att ozone ser lite konstig ut..det ser ut som sittdelen är så långt fram från handtaget när den är frammåtvänd..

*Hur funkar nitron på vinterunderlag`och sånt då?
  • lilla snöflingan

Nitro och ozone har exakt samma chassi, så de fungerar bådal ika dåligt i snö. Citykorgen är liggdelen som går att klicka fast på chassit. Om man ska ha liggdel till ozone måste man ha en sådan, till nitro kan man välja mjuklift eller hårdlift också. Nitrons sittmått är 90x32 cm, ozones är 105x29, så ozone är längre och smalare. Ozone är även lite lättare än nitron, men ozone har en ergonomisk sittdel, dvs den har en skål för rumpan som gör att när mna fäller den i liggläge så sticker barnets fötter rakt upp. Nitron sufflett går att dra fram väldigt långt, det gör inte ozones. Ozone i liggläge:

• Fiia78

Nitron fungerar bra på vinterunderlag, är det dåligt plogat är det bara att låsa fast framhjulen så funkar det bra tycker jag, men bor man i norrland så kanske man ska ha fyra fasta hjul....

Citykorgen tycker jag är ett måste! Sittdelen är ganska långt ner medan citykorgen gör att barnet kommer högre upp dvs du behöver inte luta dig så långt ner...
    Det är en väldigt bra vagn tycker jag, Ozone ser obekväm ut på bilden, det är ju som att sitta i bilstolen hela tiden  min dotter verkar ialla fall gilla att hon kan sträcka ut sig ordentligt i liggdelen när hon sover.

• TinkyWinky
    lilla snöflingan skrev 2010-08-15 11:56:05 följande:
    Nitro och ozone har exakt samma chassi, så de fungerar bådal ika dåligt i snö. Citykorgen är liggdelen som går att klicka fast på chassit. Om man ska ha liggdel till ozone måste man ha en sådan, till nitro kan man välja mjuklift eller hårdlift också. Nitrons sittmått är 90x32 cm, ozones är 105x29, så ozone är längre och smalare. Ozone är även lite lättare än nitron, men ozone har en ergonomisk sittdel, dvs den har en skål för rumpan som gör att när mna fäller den i liggläge så sticker barnets fötter rakt upp. Nitron sufflett går att dra fram väldigt långt, det gör inte ozones. Ozone i liggläge:

min bild ;)

rekommenderar en nitro då jag haft båda, min son blev iaf mkt varm i sin ozone så den såldes ganska snabbt,. plus att han ej kunde ligga på sidan som han  ville och jag tyckte det va krångligt varje gång man skulle sänka bak honom, man va tvungen att dra i två sk handtag på baksidan.. 
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2010-08-15 20:48:48 följande:
    min bild ;)

rekommenderar en nitro då jag haft båda, min son blev iaf mkt varm i sin ozone så den såldes ganska snabbt,. plus att han ej kunde ligga på sidan som han  ville och jag tyckte det va krångligt varje gång man skulle sänka bak honom, man va tvungen att dra i två sk handtag på baksidan.. 
    menar då att jag har tagit bilden och det är min son som ligger i vagnen :)
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • lilla snöflingan
    TinkyWinky skrev 2010-08-15 20:51:39 följande:
    menar då att jag har tagit bilden och det är min son som ligger i vagnen :)
    Ja, förlåt att jag snodde den Jag tog i alla fall bort ansiktet. Tycker det är så svårt att hitta bra bilder på ozone i liggläge. Hoppas att du inte tog illa upp!
  • TinkyWinky
    lilla snöflingan skrev 2010-08-15 23:10:47 följande:
    Ja, förlåt att jag snodde den Jag tog i alla fall bort ansiktet. Tycker det är så svårt att hitta bra bilder på ozone i liggläge. Hoppas att du inte tog illa upp!
    Det e lugnt ;)

här e fler bilder :)
     www.pixbox.se/alb1064871

sidan 3 o 4 finns bilder på ozonen om ngn vill se..
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • BeautifulFlower

Var och kollade på en Ozone idag..älskar den! Funderar verkligen  på att köpa den..frågan är bara vilken färg?
    Tänker på det där med att det bleks i solen..

Vad har ni för färg?

• TinkyWinky
    BeautifulFlower skrev 2010-08-16 14:17:25 följande:
    Var och kollade på en Ozone idag..älskar den! Funderar verkligen  på att köpa den..frågan är bara vilken färg?
    Tänker på det där med att det bleks i solen..

Vad har ni för färg?
    ja har sett den blåa i verkligenheten men hade en lime o tycker mest om den lime gröna ;)
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • danosani

Jag har haft Nitro, tycker att det är en superbra vagn. Gillar inte ergonomisk sits och det är det inte alla barn som gör heller, hade en Bugaboo Cameleon innan Nitron och dottern gillade inte den sittdelen när hon blev ca året.

Om ergonomisk sits funkat för mig som förälder och för mitt barn så hade jag definitivt valt Bugaboo framför Ozone. Större varukorg, vändbart styre (så att man får stora hjul fram), vinterhjul som tillbehör, bl a.

Nike Mathilda - 26 september 2008
  • BeautifulFlower

Ja jag  håller med dig..fick jag välj skulle det bli en bugaboo.Problemet är ju att  dom kostar dubbelt så mycket som  Ozone :/

• danosani

Jag köpte en fräsch Bugaboo för 4000:- begagnat, då var alla delar med, inkl vinterhjulen som kostar 930:- nya. Sen sålde jag den efter ett år för 4000:- och hjulen för 500:-

Kolla Blocket vetja! Finns massor!

Nike Mathilda - 26 september 2008
  • Equal

Jag har en ozone till min dotter som tokälskar den, även jag! Super när hon är sjuk och hon kan halvsitta och sova :P Mycket välanvänd vagn i det här hemmet!
    Fick hon välja skulle hon sova i den hela nätterna med!

• Viktorsmamma2010

Jag har varit inne på en nitro för jag älskar hjulen, men så såg jag nu ozone när ett barn satt i den o det ser ju faktiskt mysigt ut! så nu funderar jag på o köpa en sådan vagn istället! jag har redan en city cross så man kan ju annars bara byta sittdelen om man inte trivs med ozonen tänker jag :P det jag ångrar nu e att jag inte köpte en begagnad city cross o ny ozone, d hade blivit billigare än o köpa båda helt nya.... :S

Svar på tråden Emmaljunga Ozone eller Nitro City?Förslag